Dongó segédmotor
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztés, ábrák) |
(szerkesztés, ábrák) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]{{Motor | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] |
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="ivory"| | ||
+ | {{Motor | ||
| név = Dongó segédmotor | | név = Dongó segédmotor | ||
| kép = VT_logo01.jpg | | kép = VT_logo01.jpg | ||
41. sor: | 44. sor: | ||
== Dongó tapasztalatok == | == Dongó tapasztalatok == | ||
{|align="center" | {|align="center" | ||
- | |-bgcolor=" | + | |-bgcolor="ivory" |
|align="center"|[[Fájl:Dongo_03.jpg|thumb|480px|'''Dongó segédmotor - kerékpárra szerelve''']] | |align="center"|[[Fájl:Dongo_03.jpg|thumb|480px|'''Dongó segédmotor - kerékpárra szerelve''']] | ||
|A Dongó felépítményére általában jellemző a rossz anyagminőség. A tartósan maximális sebességet már a Dongó kezelési utasításának első oldalán sem ajánlották, mondván, a Dongó elsősorban arra szolgál, hogy aránylag csekély költséggel kényelmesebbé tegye a közlekedést. Az új motort az első 500 km-en legfeljebb 20 km/órás sebességgel kellett bejáratni, ezt követően – persze nem tartósan és a sofőr súlyának függvényében – akár a 32 km/h órát is elérte a segédmotor-kerékpár tulajdonosa. | |A Dongó felépítményére általában jellemző a rossz anyagminőség. A tartósan maximális sebességet már a Dongó kezelési utasításának első oldalán sem ajánlották, mondván, a Dongó elsősorban arra szolgál, hogy aránylag csekély költséggel kényelmesebbé tegye a közlekedést. Az új motort az első 500 km-en legfeljebb 20 km/órás sebességgel kellett bejáratni, ezt követően – persze nem tartósan és a sofőr súlyának függvényében – akár a 32 km/h órát is elérte a segédmotor-kerékpár tulajdonosa. | ||
50. sor: | 53. sor: | ||
|} | |} | ||
==== A Dongó üzemzavarok okai és elhárítása a Dongó kezelési utasításai alapján ==== | ==== A Dongó üzemzavarok okai és elhárítása a Dongó kezelési utasításai alapján ==== | ||
+ | [[Fájl:Dongo_blokk01.jpg|center|720px]] | ||
{| widht="720px" | {| widht="720px" | ||
- | |-bgcolor=" | + | |-bgcolor="ivory" |
- | |[[Fájl:Dongo_logo01.jpg|center]] | + | |widht="360px"|[[Fájl:Dongo_logo01.jpg|center]] |
*''' Ha a Dongó motor nem indul:''' | *''' Ha a Dongó motor nem indul:''' | ||
** A benzincsap nincs kinyitva. | ** A benzincsap nincs kinyitva. | ||
68. sor: | 72. sor: | ||
** A gyújtás elállítódott. | ** A gyújtás elállítódott. | ||
** A benzintartály levegő nyílása eldugult. | ** A benzintartály levegő nyílása eldugult. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
*'''Ha a Dongó motor nem jól húz:''' | *'''Ha a Dongó motor nem jól húz:''' | ||
78. sor: | 78. sor: | ||
** A gyújtás elállítódott. | ** A gyújtás elállítódott. | ||
** A kipufogócső elkormosodott. | ** A kipufogócső elkormosodott. | ||
- | + | |widht="360px"| | |
+ | *'''Ha a Dongó motor kihagy:''' | ||
+ | ** A benzinben túl sok az olaj. | ||
+ | ** A porlasztó túlfolyik, csepeg. | ||
* '''Ha a Dongó motor melegszik:''' | * '''Ha a Dongó motor melegszik:''' | ||
** Kevés az olaj a benzinben. | ** Kevés az olaj a benzinben. | ||
84. sor: | 87. sor: | ||
** A gyújtás elállítódott. | ** A gyújtás elállítódott. | ||
** A robbanókeverékben kevés a benzin. | ** A robbanókeverékben kevés a benzin. | ||
- | |||
* '''Ha a Dongó motor fogyasztása túl nagy:''' | * '''Ha a Dongó motor fogyasztása túl nagy:''' | ||
** A porlasztó túlfolyik (az úszó fennakadt). | ** A porlasztó túlfolyik (az úszó fennakadt). | ||
90. sor: | 92. sor: | ||
** A fúvóka túl nagy. | ** A fúvóka túl nagy. | ||
** A légszűrő zárva van. | ** A légszűrő zárva van. | ||
+ | [[Fájl:Dongo_metszet_02.jpg|center|360px]] | ||
|} | |} | ||
+ | [[Fájl:Dongo_blokk02.jpg|center|720px]] | ||
== Dongó segédmotor videók == | == Dongó segédmotor videók == | ||
A Makó TV beszámolója a II. Dongós találkozóról | A Makó TV beszámolója a II. Dongós találkozóról | ||
- | + | {|align="center" | |
- | <youtube>CQpIMMjAjwo</youtube> | + | |-align="center" |
- | + | |<youtube>CQpIMMjAjwo</youtube> | |
+ | |[[Fájl:Dongo_logo02.jpg]] | ||
+ | |} | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolódó Dongó hivatkozások, források == | == Kapcsolódó Dongó hivatkozások, források == | ||
104. sor: | 110. sor: | ||
* [http://www.marotimotor.hu/content/content_20.html?setlang=hungarian A Maróti Motorkerékpárgyűjtemény Dongója] | * [http://www.marotimotor.hu/content/content_20.html?setlang=hungarian A Maróti Motorkerékpárgyűjtemény Dongója] | ||
* [http://www.dongomotor.hu/ A Dongó+ motor és Dongó segédmotor történet]] | * [http://www.dongomotor.hu/ A Dongó+ motor és Dongó segédmotor történet]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | {|align="center" style="border:inset 4px brown" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px sandybrown"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="ivory" style="border:outset 3px sandybrown"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 3px sandybrown"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Dongó segédmotor]] | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] |
A lap 2013. április 14., 12:01-kori változata
A Dongó segédmotor története
A Székesfehérvári Vadásztölténygyár jogelődje a Vadásztöltény, Gyutacs-és Fémárugyár RT-t 1938-ban hozták létre, majd több névváltás után 1948-ban államosították. Egy évvel később a székesfehérvári üzem önálló gyárrá lépett elő, felügyeletét pedig a Nehézipari Központ látta el. A Vadásztölténygyár ebben az időszakban kapta azt a feladatot, hogy egy viszonylag egyszerű szerkezetű, alacsony fogyasztású, könnyen biciklikre szerelhető segédmotort gyártson. A Dongó nem önálló konstrukció volt, a mérnökök az olasz Gilera Mosquito segédmotorjától vettek át „ötleteket”, a porlasztó viszont teljesen magyar fejlesztés volt (rossz nyelvek szerint ez nem vált éppen előnyére).
A gyártás 1957 májusában fejeződött be, összesen mintegy 60 ezer darab készült a Dongo segédmotorból. Dongó tapasztalatok
A Dongó üzemzavarok okai és elhárítása a Dongó kezelési utasításai alapján
Dongó segédmotor videókA Makó TV beszámolója a II. Dongós találkozóról Kapcsolódó Dongó hivatkozások, források
|