De Lorean

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán De Lorean márkatörténet, veterán De Lorean modellek)
(Veterán márkatörténet)
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a '''De Lorean''' a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm tette igazán emlékezetessé.  
+
Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a '''De Lorean''' a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.
Az alapító a [[General Motors]] korábbi magas beosztású vezetője, [[John Zachary De Lorean]] az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.
Az alapító a [[General Motors]] korábbi magas beosztású vezetője, [[John Zachary De Lorean]] az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.
-
A Do Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a [[Lotus]]t is bevonta a gyártás előkészítésébe.  
+
A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a [[Lotus]]t is bevonta a gyártás előkészítésébe.  
A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban [[Peugeot]]-kban, [[Renault]]-kban és a [[Volvo]]-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen [[Concorde]]-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt.
A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban [[Peugeot]]-kban, [[Renault]]-kban és a [[Volvo]]-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen [[Concorde]]-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt.
Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.
Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.
-
 
== Veterán De Lorean modellek ==
== Veterán De Lorean modellek ==

A lap 2010. május 3., 15:44-kori változata

De Lorean
De Lorean logo.png
Alapítva1975. október 24.
AlapítóJohn Zachary De Lorean
Megszűnt1983
SzékhelyDetroit, Michigan (Egyesült Államok) / Dunmurry (Észak-Írország)


Veterán márkatörténet

Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.

Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.

A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe.

A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.

Veterán De Lorean modellek


Kapcsolódó hivatkozások

De Lorean Klub Magyarország