De Lorean

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán De Lorean márkatörténet, veterán De Lorean modellek)
(De Lorean képek és videók: fotok)
 
(26 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
{|
 +
|bgcolor="aliceblue"|
{{Márka
{{Márka
| név = De Lorean
| név = De Lorean
-
| logo = [[Fájl:De_Lorean_logo.png]]
+
| logo = De_Lorean_logo.png
-
| képméret = 150 px
+
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1975. október 24.
| alapítva = 1975. október 24.
-
| alapító = John Zachary De Lorean
+
| alapító = [[John Zachary De Lorean]]
| megszűnt = 1983
| megszűnt = 1983
-
| székhely = Detroit, Michigan (Egyesült Államok) / Dunmurry (Észak-Írország)
+
| székhely = Detroit, Michigan (Egyesült Államok)/ Dunmurry (Észak-Írország)megszünt '''Humble, Texas 77396 USA'''
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap =  
+
| honlap = delorean.com/
}}
}}
-
 
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a '''De Lorean''' a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm tette igazán emlékezetessé.  
+
Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a '''De Lorean''' a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.
Az alapító a [[General Motors]] korábbi magas beosztású vezetője, [[John Zachary De Lorean]] az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.
Az alapító a [[General Motors]] korábbi magas beosztású vezetője, [[John Zachary De Lorean]] az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.
-
A Do Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a [[Lotus]]t is bevonta a gyártás előkészítésébe.  
+
A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a [[Lotus]]t is bevonta a gyártás előkészítésébe.  
A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban [[Peugeot]]-kban, [[Renault]]-kban és a [[Volvo]]-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen [[Concorde]]-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt.
A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban [[Peugeot]]-kban, [[Renault]]-kban és a [[Volvo]]-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen [[Concorde]]-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt.
Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.
Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.
 +
[[Fájl:DMC12USA.JPG|center|720px]]
== Veterán De Lorean modellek ==
== Veterán De Lorean modellek ==
* [[DeLorean DMC-12]] (1981-1982)
* [[DeLorean DMC-12]] (1981-1982)
 +
[[Fájl:DeLorean_DMC_12_06.jpg|center|720px]]
 +
== De Lorean képek és videók ==
 +
<gallery caption="DMC 12" perrow="3" widths="200px">
 +
Fájl:dmc-12-pic-2796.jpeg
 +
Fájl:dmc-12-pic-53372.jpeg
 +
Fájl:dmc-12-pic-2822.jpeg
 +
Fájl:1983_delorean_dmc-12-pic-2823.jpeg
 +
Fájl:delorean_dmc-12_1.jpg
 +
Fájl:delorean_dmc-12_16.jpg
 +
Fájl:
 +
Fájl:
 +
Fájl:
 +
Fájl:
 +
Fájl:
 +
Fájl:
 +
</gallery>
 +
 +
 +
 +
[[Fájl:Delorean-01.gif|thumb|center|480px|DMC-12 nézetek]]
 +
 +
 +
 +
 +
[[Fájl:Const1.gif]]
 +
 +
== A PRV V-6 motorok (DMC-12) ==
 +
{|width="100%"
 +
|+ '''PRV motorok (Peugeot - Renault - Volvo)'''
 +
|-bgcolor="aliceblue" align="center"
 +
|[[Fájl:PRVengine.jpg|320px]]
 +
|[[Fájl:Rwp_prv_cutaway1.jpg|320px]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''PRV V 6 hengeres motor'''
 +
|'''PRV V-6 Átnézeti rajz'''
 +
|-bgcolor="aliceblue"
 +
|colspan="2"|'''PRV Variációk'''
 +
* Z7U-702: Used in the Renault 25 V6 Turbo
 +
* Z7X-711: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
 +
* Z7X-715: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
 +
* ZM112: Carbureted version used in the Peugeot 504
 +
* ZMJ140: Fuel-injected version used in the Peugeot 504
 +
* ZMJ-159: '''Fuel-injected version used in the DeLorean DMC-12'''
 +
* ZN3J: Fuel-injected version used in the US-spec Peugeot 505
 +
* ZNJK: Fuel-injected version used in the Peugeot 604
 +
|-bgcolor="aliceblue"
 +
|colspan="2"|'''Motor Specifications'''
 +
* power (DIN): 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) at 92 r/s (136 hp at 5,500 rpm) [3]
 +
* power (SAE): 97 kilowatts (132 PS; 130 bhp) at 92 r/s (130 hp at 5,500 rpm)
 +
* torque (DIN): 215 newton metres (159 lbf·ft) at 48 r/s
 +
* torque (SAE): 208 newton metres (153 lbf·ft) at 48 r/s (153 lb·ft at 2,750 rpm)
 +
* compression ratio: 8.8:1
 +
* cylinder bore: 91 millimetres (3.58 in)
 +
* piston stroke: 73 millimetres (2.87 in)
 +
* displacement: 2,849 cubic centimetres (173.9 cu in)
 +
* firing order: 1-6-3-5-2-4
 +
* mass (weight): ~150 kilograms (331 lb)
 +
|-
 +
|colspan="2" bgcolor="blue"|[http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine '''PRV motorok Wikipedia''']
 +
|}
 +
 +
== De Lorean DMC Electric ==
 +
{|width="100%"
 +
|-bgcolor="lightgray"
 +
|[[Fájl:Electric_Delorean.jpg|center|720px]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től'''
 +
|-bgcolor="lightgray"
 +
|[[Fájl:electricDMV.png|center|600px]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''Technikai adatok - DMC EV 2012'''
 +
|-bgcolor="lightgray"
 +
|[[Fájl:DMCEV.jpg|center]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''DMC EV akkumulátor raktár'''
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
[http://www.delorean.hu/ De Lorean Klub Magyarország]
+
{{Commonscat|De Lorean}}
 +
* [http://hu.wikipedia.org/wiki/De_Lorean_DMC%E2%80%9312 '''DeLorean wikipédia HU''']
 +
* [http://www.delorean.hu/ '''De Lorean Klub Magyarország''']
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/DeLorean_DMC-12 '''DMC-12 Wiki EN''']
 +
* [http://delorean.com/ '''DMC Texas USA''']
 +
* [http://delorean.com/2011/10/electric-delorean/ '''DMC Electric 2011''']
-
[[Kategória:Márka]]
+
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
-
[[Kategória:Autó]]
+
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=De Lorean]]
 +
|}
 +
|}
 +
 
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán De Lorean,oldtimer De Lorean"></meta>
 +
<meta name="description" content="De Lorean - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2013. január 30., 15:52-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

De Lorean
De Lorean logo.png
Alapítva1975. október 24.
AlapítóJohn Zachary De Lorean
Megszűnt1983
SzékhelyDetroit, Michigan (Egyesült Államok)/ Dunmurry (Észak-Írország)megszünt Humble, Texas 77396 USA
A(z) De Lorean weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.

Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.

A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe.

A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.

DMC12USA.JPG

Veterán De Lorean modellek

DeLorean DMC 12 06.jpg

De Lorean képek és videók


DMC-12 nézetek



Const1.gif

A PRV V-6 motorok (DMC-12)

PRV motorok (Peugeot - Renault - Volvo)
PRVengine.jpg Rwp prv cutaway1.jpg
PRV V 6 hengeres motor PRV V-6 Átnézeti rajz
PRV Variációk
  • Z7U-702: Used in the Renault 25 V6 Turbo
  • Z7X-711: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
  • Z7X-715: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
  • ZM112: Carbureted version used in the Peugeot 504
  • ZMJ140: Fuel-injected version used in the Peugeot 504
  • ZMJ-159: Fuel-injected version used in the DeLorean DMC-12
  • ZN3J: Fuel-injected version used in the US-spec Peugeot 505
  • ZNJK: Fuel-injected version used in the Peugeot 604
Motor Specifications
  • power (DIN): 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) at 92 r/s (136 hp at 5,500 rpm) [3]
  • power (SAE): 97 kilowatts (132 PS; 130 bhp) at 92 r/s (130 hp at 5,500 rpm)
  • torque (DIN): 215 newton metres (159 lbf·ft) at 48 r/s
  • torque (SAE): 208 newton metres (153 lbf·ft) at 48 r/s (153 lb·ft at 2,750 rpm)
  • compression ratio: 8.8:1
  • cylinder bore: 91 millimetres (3.58 in)
  • piston stroke: 73 millimetres (2.87 in)
  • displacement: 2,849 cubic centimetres (173.9 cu in)
  • firing order: 1-6-3-5-2-4
  • mass (weight): ~150 kilograms (331 lb)
PRV motorok Wikipedia

De Lorean DMC Electric

Electric Delorean.jpg
A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től
ElectricDMV.png
Technikai adatok - DMC EV 2012
DMCEV.jpg
DMC EV akkumulátor raktár

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz De Lorean témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg