De Lorean

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(De Lorean DMC Electric: jav)
(De Lorean DMC Electric: foto, leírás)
53. sor: 53. sor:
== De Lorean DMC Electric ==
== De Lorean DMC Electric ==
-
[[Fájl:Electric_Delorean.jpg]]
+
{|width="100%"
-
 
+
|-bgcolor="lightgray"
-
 
+
|[[Fájl:Electric_Delorean.jpg|center|720px]]
-
 
+
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től'''
 +
|-bgcolor="lightgray"
 +
|[[Fájl:electricDMV.png|center|600px]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''Technikai adatok - DMC EV 2012'''
 +
|-bgcolor="lightgray"
 +
|[[Fájl:DMCEV.jpg|center]]
 +
|-bgcolor="gray" align="center"
 +
|'''DMC EV akkumulátor raktár'''
 +
|}
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]

A lap 2013. január 30., 13:41-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

De Lorean
De Lorean logo.png
Alapítva1975. október 24.
AlapítóJohn Zachary De Lorean
Megszűnt1983
SzékhelyDetroit, Michigan (Egyesült Államok)/ Dunmurry (Észak-Írország)megszünt Humble, Texas 77396 USA
A(z) De Lorean weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.

Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.

A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe.

A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.

DMC12USA.JPG

Veterán De Lorean modellek

DeLorean DMC 12 06.jpg

De Lorean képek és videók

Delorean-01.gif



Const1.gif

A PRV V6 motorok (DMC-12)

PRV motorok (Peugeot - Renault - Volvo)
PRVengine.jpg Rwp prv cutaway1.jpg
PRV V 6 hengeres motor PRV V-6 Átnézeti rajz

De Lorean DMC Electric

Electric Delorean.jpg
A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től
ElectricDMV.png
Technikai adatok - DMC EV 2012
DMCEV.jpg
DMC EV akkumulátor raktár

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz De Lorean témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg