Alpine

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 31., 07:13-kor történt szerkesztése után volt.
Alpine
Alpine logo.jpg
Alapítva1954
AlapítóJean Rédélé
MegszűntFranciaország, Dieppe
A(z) Alpine weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.

Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.

A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.

Egy Renault Alpine modell a sok közül

Kronológia

szerk. alatt

  • 1922 - Jean Rédélé született május 17-én 1922-ben, Dieppe francia Normandiában. Apja Émile működik a Renault, mint tesztelésére mérnök így Rédélé felvetett egy olyan közegben, amely lenyűgözi őt elejétől életét.
  • 1946 - Jean Rédélé befejezi a kereskedelmi iskola (HEC, az egyik legjobb ebben az időben), és megalapította a Dieppe egy cég, hogy az úgynevezett "Société des Grands garázs de Normandie" december 17., helyiségekben, hogy ő bérelte fel, hogy az apja, a annak érdekében, hogy eladja Renault autókat. Ezzel párhuzamosan ő készíti a Renault 4CV helyi racing eseményekre (első rallye volt Dieppe Rallye 1950-ben), és később ő sikeres Rallye Monte Carlo.
  • 1953 - Renault arra kéri őt, hogy indítsa el elkészítése öt versenyautót a Mille Miglia. Az együttműködés nagyon sikeres: az autók érni az első helyen a kategóriában. Még a 1952 Alemano testű Renault 4CV nyer változatos megmozdulást.
  • 1954 - Jean Rédélé és barátja, Louis Pons elérni győzelem a Coupe des Alpes egy hangolt 4CV. Az elkötelezettség ezt az eseményt úgy dönt, a neve "Société des Automobiles Alpine", hogy az új társaság alakult, hogy dolgozzon autók saját. Úgy kezdődik az Alpine A106 Mille Milles, melynek az volt a szenzációs új autó, a párizsi Salon 1954-ben. A kijelölés A106 származik Renault belső megnevezése rendszer.
  • 1960 - A modell A108 kerül bemutatásra neve alatt Berlinette Tour de France a párizsi Auto szalon. A A110 lesz származtatva ezt a modellt.
  • 1962 - Ismét Párizsban nyilvános látja először az új modellt A110. Ugyanebben az évben a Renault bemutatta az R8. A leglényegesebb részein, mint a szuszpenzió és fékek találhatók a alpesi, is.
  • 1965 - A A110 van szerelve a 1300 cc motor, amelynek alapja a Gordini motor.
  • 1966 - A A108 termelés leáll.
  • 1969 - Alpine használja a motort, a Renault R16, hogy vezessenek be egy 1600 cc verziójához A110.
  • 1970 - Renault kapja a legtöbb alpesi cég.
  • 1971 - Alpine nyerte a Nemzetközi Rally Championship az A110. Az A310 modellt vezetünk be a genfi ​​autószalonon.
  • 1973 - Alpine A110 és a World Rally Champion.
  • 1974 - Az új modellek 1600 SX, SI és SC Alpine kifejleszt egy új felfüggesztés koncepciót, amely bevezette az A310 modell utóda az A110. Alpine beépített gyári versenyautó Renault 17 Gordinis, akkor megnyeri a Nyomja meg Függetlenül Rally - World Rally Championship forduló Michigan USA. Az a tény, hogy a francia kormány megtiltja minden motorsport események súlyos hatással Alpine gazdasági helyzetét.
  • 1975 - Az utolsó alkalommal, amikor egy gyártelepi A110 rally autó belép a verseny esemény.
  • 1977 - Júliusban Alpine leállítja gyártását az A110. Az utolsó Berlinette egy zöld 1600 SX. Még a spanyol termelési hely kell szállítani alkatrészeket befejezni ezt a kocsit. Összességében 7176 Berlinettes elhagyta a site-on Dieppe. De már licencszerződések bolgár, spanyol és mexikói cégek. A következő években látott több utódai a Berlinette. De egyikük sem érte el sem a népszerűség, sem a képet. Guy Fréquelin az Alpine A310-V6 "Calberson" megnyeri az 1977-es francia rally bajnokságot.
  • 1996 - Ma - Renault dönt a modellt A610 legyen utolsó Alpine valaha épített. A vállalat vezetése nincs meggyőződve arról, hogy képes egy olyan modell kidolgozása egy ilyen kis piaci szegmens gazdaságos módon. Az alpesi gyár Dieppe használt összeszerelésére Renault Sport autók tartani a sportos örökség életben.
  • 2007 - augusztus 10 - Jean Rédélé meghal 85 évesen.
  • 2007 - október - Renault felfrissíti a klasszikus alpesi márka, új modellek miatt 2010 után (mivel törölték).

Veterán Alpine modellek

Országúti változatok - sport és túra célokra is

ALPINETIPUSOK.jpg

A bal alsó felirat hibás, helyesen A310, javít

ALPINE ORSZÁGÚTI SPORT és TÚRAMODELLEK
Modell első gyártási év Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/
Alpine (Renault) Mille Miglia (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
Alpine (Renault) A8 (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
Alpine (Renault) A110 (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
Alpine (Renault) A310 (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
Alpine (Renault) GTA / A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött

Verseny modellek, változatok

ALPINE RACING MODELLEK
Modell első gyártási év Versenyek, díjak
Alpine M63 1963
Alpine M64 1964
Alpine M65 1965
Alpine A 210 1966
Alpine A 220 1968
Alpine A 364 1972
Alpine A 440 1974
Alpine A 441 1974
Alpine A 442 1977
Alpine A 443 1978
Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött

Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)

Renault-alpine-a442-v6-gordini-le-mans-winner-1978-4.jpg

Most mennek egy kört

Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)

RGordiniV6TurboEngine.jpg

Kapcsolódó hivatkozások