Alpine
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(video,f oto) |
(→Veterán Alpine modellek: modelltábla) |
||
69. sor: | 69. sor: | ||
'''Országúti változatok - sport és túra célokra is''' | '''Országúti változatok - sport és túra célokra is''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:A110tabla02.jpg]] | ||
* [[Alpine (Renault) Mille Miglia]] A6 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 | * [[Alpine (Renault) Mille Miglia]] A6 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 |
A lap 2012. augusztus 31., 05:51-kori változata
Alpine | |
Alapítva | 1954 |
Alapító | Jean Rédélé |
Megszűnt | Franciaország, Dieppe |
A(z) Alpine weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.
Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.
A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.
Egy Renault Alpine modell a sok közül
Kronológia
szerk. alatt
- 1922 - Jean Rédélé született május 17-én 1922-ben, Dieppe francia Normandiában. Apja Émile működik a Renault, mint tesztelésére mérnök így Rédélé felvetett egy olyan közegben, amely lenyűgözi őt elejétől életét.
- 1946 - Jean Rédélé befejezi a kereskedelmi iskola (HEC, az egyik legjobb ebben az időben), és megalapította a Dieppe egy cég, hogy az úgynevezett "Société des Grands garázs de Normandie" december 17., helyiségekben, hogy ő bérelte fel, hogy az apja, a annak érdekében, hogy eladja Renault autókat. Ezzel párhuzamosan ő készíti a Renault 4CV helyi racing eseményekre (első rallye volt Dieppe Rallye 1950-ben), és később ő sikeres Rallye Monte Carlo.
- 1953 - Renault arra kéri őt, hogy indítsa el elkészítése öt versenyautót a Mille Miglia. Az együttműködés nagyon sikeres: az autók érni az első helyen a kategóriában. Még a 1952 Alemano testű Renault 4CV nyer változatos megmozdulást.
- 1954 - Jean Rédélé és barátja, Louis Pons elérni győzelem a Coupe des Alpes egy hangolt 4CV. Az elkötelezettség ezt az eseményt úgy dönt, a neve "Société des Automobiles Alpine", hogy az új társaság alakult, hogy dolgozzon autók saját. Úgy kezdődik az Alpine A106 Mille Milles, melynek az volt a szenzációs új autó, a párizsi Salon 1954-ben. A kijelölés A106 származik Renault belső megnevezése rendszer.
- 1960 - A modell A108 kerül bemutatásra neve alatt Berlinette Tour de France a párizsi Auto szalon. A A110 lesz származtatva ezt a modellt.
- 1962 - Ismét Párizsban nyilvános látja először az új modellt A110. Ugyanebben az évben a Renault bemutatta az R8. A leglényegesebb részein, mint a szuszpenzió és fékek találhatók a alpesi, is.
- 1965 - A A110 van szerelve a 1300 cc motor, amelynek alapja a Gordini motor.
- 1966 - A A108 termelés leáll.
- 1969 - Alpine használja a motort, a Renault R16, hogy vezessenek be egy 1600 cc verziójához A110.
- 1970 - Renault kapja a legtöbb alpesi cég.
- 1971 - Alpine nyerte a Nemzetközi Rally Championship az A110. Az A310 modellt vezetünk be a genfi autószalonon.
- 1973 - Alpine A110 és a World Rally Champion.
- 1974 - Az új modellek 1600 SX, SI és SC Alpine kifejleszt egy új felfüggesztés koncepciót, amely bevezette az A310 modell utóda az A110. Alpine beépített gyári versenyautó Renault 17 Gordinis, akkor megnyeri a Nyomja meg Függetlenül Rally - World Rally Championship forduló Michigan USA. Az a tény, hogy a francia kormány megtiltja minden motorsport események súlyos hatással Alpine gazdasági helyzetét.
- 1975 - Az utolsó alkalommal, amikor egy gyártelepi A110 rally autó belép a verseny esemény.
- 1977 - Júliusban Alpine leállítja gyártását az A110. Az utolsó Berlinette egy zöld 1600 SX. Még a spanyol termelési hely kell szállítani alkatrészeket befejezni ezt a kocsit. Összességében 7176 Berlinettes elhagyta a site-on Dieppe. De már licencszerződések bolgár, spanyol és mexikói cégek. A következő években látott több utódai a Berlinette. De egyikük sem érte el sem a népszerűség, sem a képet. Guy Fréquelin az Alpine A310-V6 "Calberson" megnyeri az 1977-es francia rally bajnokságot.
- 1996 - Ma - Renault dönt a modellt A610 legyen utolsó Alpine valaha épített. A vállalat vezetése nincs meggyőződve arról, hogy képes egy olyan modell kidolgozása egy ilyen kis piaci szegmens gazdaságos módon. Az alpesi gyár Dieppe használt összeszerelésére Renault Sport autók tartani a sportos örökség életben.
- 2007 - augusztus 10 - Jean Rédélé meghal 85 évesen.
- 2007 - október - Renault felfrissíti a klasszikus alpesi márka, új modellek miatt 2010 után (mivel törölték).
Veterán Alpine modellek
Országúti változatok - sport és túra célokra is
- Alpine (Renault) Mille Miglia A6 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
- Alpine (Renault) A8 (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
- Alpine (Renault) A110 (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
- Alpine (Renault) A310 (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
- Alpine (Renault) GTA/A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610
Verseny modellek, változatok
Modell | első gyártási év | Versenyek, díjak |
---|---|---|
ALPINE M63 | 1963 | |
ALPINE M64 | 1964 | |
ALPINE M65 | 1965 | |
ALPINE A 210 | 1966 | |
ALPINE A 220 | 1968 | |
ALPINE A 364 | 1972 | |
ALPINE A 440 | 1974 | |
ALPINE A 441 | 1974 | |
ALPINE A 442 | 1977 | |
ALPINE A 443 | 1978 | |
Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött |
Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)
Most mennek egy kört
Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)
Kapcsolódó hivatkozások
- A Renault Sport hivatalos oldala
- Wikipedia EN, DE, IT, FR