ZiSZ-101 Sport

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster))
(Korabeli versenytársak: fotok)
 
(56 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Autó
{{Autó
| név = ZIS 101 sport
| név = ZIS 101 sport
-
| kép = zislogo.jpg
+
| kép = ZIS_101_Sport_1939_01.jpg‎
-
| képméret =150*150
+
| képméret =200px
| képaláírás =
| képaláírás =
-
| gyártó =  
+
| gyártó = ZISZ, Zavod Imeni Sztalina
-
| gyártás helye = Zavod Imeni Stalina, Russia
+
| gyártás helye = Lihacsov, Russia
| év = <1939>
| év = <1939>
-
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
+
| darabszám = 1<!-- teljes darabszám -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
-
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
+
| modellvariánsok = roadster
| kategória = sport cabriolett
| kategória = sport cabriolett
-
| tervező =
+
| tervező = Vlagyimír Kremeneckíj, Nikolai Pulmanov, Anatolij Puhalin, Valentin Nikolaevich Rostokov
-
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
+
| modell = ZISZ 101 sport
-
| hossz =  
+
| hossz = 5750 mm
-
| szélesség =  
+
| szélesség = 1550 mm
| magasság =  
| magasság =  
-
| tömeg =  
+
| tömeg = 2500 kg
-
| alváz =
+
| alváz = acélszerkezetű
-
| tengelytáv =  
+
| tengelytáv = cca. 3800 mm
| üzemanyag = benzin
| üzemanyag = benzin
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor =  
+
| motor = R8 tip. soros 8 hengeres 5800 ccm
-
| felépítés =
+
| felépítés =  
-
| váltó =  
+
| váltó = 3 fokozat, automata nyomatékv.
| teljesítmény = 143 LE 3200 rpm
| teljesítmény = 143 LE 3200 rpm
| nyomaték =  
| nyomaték =  
-
| fogyasztás =  
+
| fogyasztás = 24.5 l / 100 km
-
| gyorsulás =  
+
| gyorsulás = NA
| végsebesség = 162 km/h
| végsebesség = 162 km/h
-
| kapcsolódó modellek =  
+
| kapcsolódó modellek = ZISZ 101A sport
}}
}}
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b450.jpg|left]]
-
== Modellváltozatok adatai ==
+
== A ZISZ 101 sportmodell adatai ==
-
 
+
[[Fájl:Zisz101bemutat01a.jpg|450px]]
-
A '''ZISZ 101''' 4 ajtós limuzin alapjain, a Packard ezen időszak szerinti tervei ihletése nyomán készült el  a '''ZISZ 101 sport roadstere'''.
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
 
+
-
A modell 3 fokozatú automata sebességváltóval és nyomatékváltóval rendelkezett. Az alkalmazott, és az alapmodellhez képest feljavított R8 tip. 5.8 literes benzinmotor 143 LE teljesítménye, egy 3 sebességes váltón keresztül a hátsó hídon át hajtotta az elegáns, kétüléses roadstert, maximum 162 km/h sebességgel. Az autó futóműve és vázszerkezetének kialakítása teljes mértékben az 1930 – 1940-es évek más konstrukcióihoz hasonló.
+
-
+
-
Míg a legtöbb limuzin feketére lakkozottan került használatba, a sportváltozat a hűvös, de elegáns „angol versenyzöld” lakkozást kapott.
+
-
 
+
-
Az alapmodell és a ZIS-102, csak néhány tucat példányban készült. Több példányban gyártott modell, a ZIS-101 Sport volt. 1940-ben bemutatják a továbbfejlesztett változatot a - ZIS-101A-t. Az erősebb motorteljesítményt a megemelt sűrítési aránnyal érték el.  Az alapmodellt a későbbiekben a  ZIS-110 váltotta fel.
+
-
 
+
-
[[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg‎]]
+
-
 
+
-
'''A sport modell makettje''' (szép munka)
+
-
 
+
== Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)==
== Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)==
 +
{|align="center" style="border:inset 5px steelblue"
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:ligthblue"
 +
|[[Fájl:Zis101asport05.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:lightblue"
 +
|'''Korabeli színes metszetrajz, igényesen digitalizálva'''
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:lightblue"
 +
|[[Fájl:Zisz101adatok.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:lightblue"
 +
|'''Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!'''
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:lightblue"
 +
|[[Fájl:Zis101aSport06c.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="navy" style="color:lightblue"
 +
|'''Hosszmetszet, vízszintes metszet - felülnézet'''
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
[[Fájl:Zis101asport05.jpg]]
+
== Egy sportautó sorsa Kelet-Európában ==
-
 
+
[[Fájl:Zisz101bemutat02.jpg|760px]]
-
'''Korabeli metszetrajz, igényesen digitalizálva
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
'''
+
-
 
+
-
_____________________________________________________________________
+
-
 
+
-
'''Motor'''
+
-
R8 5,8 literes (5766 ccm), 2 szelep hengerenként, SV (alulszelepelt)
+
-
 
+
-
'''Adagoló rendszer:''' karburátor
+
-
 
+
-
'''Furat x löket:''' 85,00 mm x 127,00 mm
+
-
 
+
-
'''Kompressziós arány:''' 4.8:1 / 5.5:1 (101A)
+
-
 
+
-
'''Maximális teljesítmény:''' 91 LE (66 kW ) 2800 ford / perc / 112 LE 3200 fordulat / perc / 143 LE (101A)
+
-
 
+
-
'''Maximális forgatónyomaték:''' N / A
+
-
 
+
-
'''Futásteljesítmény'''
+
-
 
+
-
'''Gyorsulás 0-100 km:''' NA
+
-
 
+
-
'''Maximális sebesség :''' 162 km/h
+
-
 
+
-
'''Átlagos üzemanyag-fogyasztás:''' 24,5 liter- / 100 km [1]
+
-
 
+
-
'''Tevékenységek:'''
+
-
 
+
-
'''Fordulási sugár:''' 7,7 m [1]
+
-
 
+
-
'''Kerekek:''' 7,5 x17 [1]
+
-
 
+
-
'''Tengelytáv:''' NA
+
-
 
+
-
'''Első tengely:''' 1500 mm
+
-
 
+
-
'''Hátul:''' 1550 mm
+
-
 
+
-
[[Fájl:Zis101aSport06.jpg]]
+
-
 
+
-
'''Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!'''
+
== Fényképek ==
== Fényképek ==
 +
{|align="center" style="border:inset 5px orangered"
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:Zis101asport01.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás'''
 +
''....mégis, egy példány valahonnan előkerült, vagy legyártották?.....''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:Zis101asport03.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:Zis101asport04.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''"karosserien-frei" komplett alépítmény'''
 +
|-align="center" bgcolor="sandybrown"
 +
|[[Fájl:ZIS_101_Sport_1939_01.jpg|540px‎]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''A sport modell makettje''' (szép munka)
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:Zis-101sport.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Egy más kidolgozású modell'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:Zis-101a01.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Az alapmodell ZiSZ 101'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:ZiSZ_101serie.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''A "főtitkári" limousin és a Sport Cabriolett változat'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:ZiSZ101alváz.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Alváz hátlról'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:ZiSZ101alváz2.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Alváz oldalról, még egyszer'''
 +
|}
 +
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. augusztus 30., 15:58 (CEST)
-
[[Fájl:Zis101asport01.jpg]]
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
 
+
-
Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás
+
-
+
-
[[Fájl:Zis101asport03.jpg]]
+
-
 
+
-
Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet
+
-
 
+
-
[[Fájl:Zis101asport04.jpg]]
+
-
"karosserien-frei" komplett alépítmény
+
== '''Korabeli versenytársak''' ==
 +
{|align="center" style="border:inset 5px orangered"
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:39-Lincoln-Zephyr-Prototype.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Lincoln Zephyr prototípus 1939'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:39-Packard_120_ConvCoupe-.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Packard 120 Convertible Coupe 1939'''
 +
|-align="center" bgcolor="orange"
 +
|[[Fájl:1938_Darrin_Packard_Victoria_5.JPG|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="green" style="color:lime"
 +
|'''Packard Victoria (Darrin) 1938'''
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Hivatkozások ==
== Hivatkozások ==
 +
{{commonskat|ZiS}}
 +
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/ZiS-101 ZIS 101 PL] wikipedia
 +
*[http://en.sovetcars.ru/zis-101a-sport/ ZIS 101 RU]
-
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/ZiS-101 |ZIS 101 PL]
+
{|align="center" style="border:inset 6px gray"
 +
|-
 +
|style="border:inset 3px silver"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="lightgray" style="border:inset 3px silver"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=ZiSZ-101 Sport]]
 +
|}
-
*[http://en.sovetcars.ru/zis-101a-sport/ |ZIS 101 RU]
+
[[Kategória:Autótípus]]
 +
[[Kategória:Oroszország]]

A lap jelenlegi, 2012. december 4., 08:31-kori változata

ZIS 101 sport
ZIS 101 Sport 1939 01.jpg
Gyártási adatok
GyártóZISZ, Zavod Imeni Sztalina
Gyártás helyeLihacsov, Russia
Gyártás éve<1939>
Darabszám1
Modellvariánsokroadster
Kategóriasport cabriolett
TervezőVlagyimír Kremeneckíj, Nikolai Pulmanov, Anatolij Puhalin, Valentin Nikolaevich Rostokov
A(z) ZISZ 101 sport modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz5750 mm
Szélesség1550 mm
Tömeg2500 kg
Alvázacélszerkezetű
Tengelytávcca. 3800 mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
MotorR8 tip. soros 8 hengeres 5800 ccm
Váltó3 fokozat, automata nyomatékv.
Teljesítmény143 LE 3200 rpm
Átlagfogyasztás24.5 l / 100 km
GyorsulásNA
Max. sebesség162 km/h

Kapcsolódó modellek
ZISZ 101A sport


VeteranBanner2012b450.jpg

Tartalomjegyzék

A ZISZ 101 sportmodell adatai

Zisz101bemutat01a.jpg VeteranBanner2012b.jpg

Műszaki adatok (alapmodell/sport roadster)

Zis101asport05.jpg
Korabeli színes metszetrajz, igényesen digitalizálva
Zisz101adatok.jpg
Eredeti gyári műszaki rajz, ma már kevesen készítenek ilyet kézzel!
Zis101aSport06c.jpg
Hosszmetszet, vízszintes metszet - felülnézet

VeteranBanner2012b.jpg

Egy sportautó sorsa Kelet-Európában

Zisz101bemutat02.jpg VeteranBanner2012b.jpg

Fényképek

Zis101asport01.jpg
Az igazi "angol versenyzöld" lakkozás

....mégis, egy példány valahonnan előkerült, vagy legyártották?.....

Zis101asport03.jpg
Érdemes pár percig tanulmányozni a futóművet
Zis101asport04.jpg
"karosserien-frei" komplett alépítmény
540px‎
A sport modell makettje (szép munka)
Zis-101sport.jpg
Egy más kidolgozású modell
Zis-101a01.jpg
Az alapmodell ZiSZ 101
ZiSZ 101serie.jpg
A "főtitkári" limousin és a Sport Cabriolett változat
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.
Alváz hátlról
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.
Alváz oldalról, még egyszer

--Gaal Szilveszter 2012. augusztus 30., 15:58 (CEST)

VeteranBanner2012b.jpg

Korabeli versenytársak

39-Lincoln-Zephyr-Prototype.jpg
Lincoln Zephyr prototípus 1939
39-Packard 120 ConvCoupe-.jpg
Packard 120 Convertible Coupe 1939
1938 Darrin Packard Victoria 5.JPG
Packard Victoria (Darrin) 1938

VeteranBanner2012b.jpg

Hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz ZiSZ-101 Sport témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg