Zaporozsec ZAZ 968
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968 oldtimer linkek) |
|||
(Egy közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Autó | ||
+ | | név = Zaporozsec ZAZ 968 | ||
+ | | kép = | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | gyártó = | ||
+ | | gyártás helye = | ||
+ | | év = 1972-1973<!-- tól-ig --> | ||
+ | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | ||
+ | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
+ | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
+ | | kategória = | ||
+ | | tervező = | ||
+ | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
+ | | hossz = | ||
+ | | szélesség = | ||
+ | | magasság = | ||
+ | | tömeg = | ||
+ | | alváz = | ||
+ | | tengelytáv = | ||
+ | | üzemanyag = | ||
+ | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
+ | | motor = | ||
+ | | felépítés = | ||
+ | | váltó = | ||
+ | | teljesítmény = | ||
+ | | nyomaték = | ||
+ | | fogyasztás = | ||
+ | | gyorsulás = | ||
+ | | végsebesség = | ||
+ | | kapcsolódó modellek = [[Zaporozsec]] | ||
+ | }} | ||
+ | |||
== Zaporozsec ZAZ 968 típustörténet == | == Zaporozsec ZAZ 968 típustörténet == | ||
9. sor: | 42. sor: | ||
== Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968 oldtimer linkek == | == Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968 oldtimer linkek == | ||
- | * [http://zaporozsec. | + | * [http://zaporozsec.com/ Zaporozsec Klub] |
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] |
A lap jelenlegi, 2011. november 14., 06:26-kori változata
Zaporozsec ZAZ 968 | |
Gyártási adatok | |
Gyártás éve | 1972-1973 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Kapcsolódó modellek | |
Zaporozsec |
Zaporozsec ZAZ 968 típustörténet
A Zaporozsec ZAZ 968 a Zaporozsec ZAZ 966 továbbfejlesztett változata, egy átmeneti modell. Néhány apróbb változtatást eszközöltek, de ezek nem szembetűnőek. Ilyenek pl. a sokat bírált műszerfal kialakítása, ahol a felületből kiálló éles, hegyes kapcsolókat és fogantyúkat elrejtették és tolatólámpát kapott. Ezen kívül a légbeömlő nyílások picivel hátrébb húzódtak; csak a hátsó kerékjárati ív közepéig értek. 1973-ban az üzemanyagtöltő nyílás a motortérbe került.
Ebből a modellből már Magyarországra is jutott néhány ezer db, és még ma is gyakran találkozni vele hirdetésekben, bár találkozókon kevésbé.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 968 oldtimer linkek