Zaporozsec ZAZ 966B
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet) |
|||
3. sor: | 3. sor: | ||
A '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól. | A '''Zaporozsec ZAZ 966B''' modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól. | ||
- | A [[НАМИ]] mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ- | + | A [[НАМИ]] mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a [[Zaporozsec ZAZ 966B|ZAZ 966]] és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak. |
Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették. | Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették. |
A lap 2011. január 24., 15:32-kori változata
Zaporozsec ZAZ 966B típustörténet
A Zaporozsec ZAZ 966B modell nem más, mint egy kopoltyús „fürdőkád” karosszériába épített, kisteljesítményű (30 LE) motorral szerelt autó. A ZAZ 966-os modell gyártása 1967-ben ezzel a motorral indult meg, és az 1967-es tavaszi Budapesti Nemzetközi Vásáron is ezzel mutatták be. Ezt a МеМЗ-966А típusjelű motort már a ZAZ 965A (bogárhatú) modellekbe is beépítették 1966-tól.
A НАМИ mérnökei később elkészültek az autó karosszériájához szánt 40 LE teljesítményű МеМЗ-968 típusjelű motorral, ám ez csak korlátozott számban állt rendelkezésre, ezért párhuzamosan készült kis- és nagymotoros változat. A nagymotorost lett a ZAZ 966 és a kismotorost elnevezték ZAZ 966B-nek, amit kizárólag belső piacra szántak.
Külsőleg megtévesztésig hasonlít a ZAZ 966-ra, egyetlen eltéréssel; a belső piacra szánt autók lökhárító végeit nagyjából 1970-től kezdődően nem krómozták, hanem feketére festették.
Magyarországra ZAZ 966B csak magánimportból kerülhetett be. Rendkívül ritka, igazi csemege.
Kapcsolódó Zaporozsec ZAZ 966B oldtimer linkek