Zaporozsec ZAZ 965
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
3. sor: | 3. sor: | ||
Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett. | Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett. | ||
- | Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért | + | Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért 1965-ben egy 30 LE teljesítményre képes, új motort kapott (típusjele: МеМЗ 966A), amivel egészen a modell kifutásáig, 1969-ig gyártották.Ezt a növelt teljesítményű, 887 cm3-es motort kapta meg 1967-ben az új ZAZ 966. |
Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert. | Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert. |
A lap 2010. november 9., 02:53-kori változata
A ZAZ 965 gyártása 1960-ban indult a МеМЗ 965 23 LE teljesítményű, 746 cm3-es motorral. Ez a motor a korábbi kísérletekkel ellentétben már V elrendezést mutatott. A teljesítményével nem nagyon büszkélkedő kisautó hamarosan nagyobb motort kapott és a karosszéria is módosult 1962-ben.
Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett.
Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért 1965-ben egy 30 LE teljesítményre képes, új motort kapott (típusjele: МеМЗ 966A), amivel egészen a modell kifutásáig, 1969-ig gyártották.Ezt a növelt teljesítményű, 887 cm3-es motort kapta meg 1967-ben az új ZAZ 966.
Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert.