Zaporozsec ZAZ 965

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „A ZAZ 965 gyártása 1960-ban indult a МеМЗ 965 23 LE teljesítményű, 746 cm3-es motorral. Ez a motor a korábbi kísérletekkel ellentétben már V elrendezést mut…”)
1. sor: 1. sor:
A ZAZ 965 gyártása 1960-ban indult a МеМЗ 965 23 LE teljesítményű, 746 cm3-es motorral. Ez a motor a korábbi kísérletekkel ellentétben már V elrendezést mutatott. A teljesítményével nem nagyon büszkélkedő kisautó hamarosan nagyobb motort kapott és a karosszéria is módosult 1962-ben.
A ZAZ 965 gyártása 1960-ban indult a МеМЗ 965 23 LE teljesítményű, 746 cm3-es motorral. Ez a motor a korábbi kísérletekkel ellentétben már V elrendezést mutatott. A teljesítményével nem nagyon büszkélkedő kisautó hamarosan nagyobb motort kapott és a karosszéria is módosult 1962-ben.
 +
Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett.
Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett.
 +
Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért 1967-ben egy 30 LE teljesítményre képes, új motort kapott (típusjele: МеМЗ 966A), amivel egészen a modell kifutásáig, 1969-ig gyártották.Ezt a növelt teljesítményű, 887 cm3-es motort kapta meg 1967-ben az új ZAZ 966.
Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért 1967-ben egy 30 LE teljesítményre képes, új motort kapott (típusjele: МеМЗ 966A), amivel egészen a modell kifutásáig, 1969-ig gyártották.Ezt a növelt teljesítményű, 887 cm3-es motort kapta meg 1967-ben az új ZAZ 966.
 +
Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert.
Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert.

A lap 2010. november 9., 02:53-kori változata

A ZAZ 965 gyártása 1960-ban indult a МеМЗ 965 23 LE teljesítményű, 746 cm3-es motorral. Ez a motor a korábbi kísérletekkel ellentétben már V elrendezést mutatott. A teljesítményével nem nagyon büszkélkedő kisautó hamarosan nagyobb motort kapott és a karosszéria is módosult 1962-ben.

Ettől az időponttól kezdték gyártani a ZAZ 965A modellt, amelyik már 887 cm3-es МеМЗ 966 típusjelű motort kapott, és teljesítménye 27 LE-re növekedett.

Ez a változtatás még mindig nem volt elegendő, ezért 1967-ben egy 30 LE teljesítményre képes, új motort kapott (típusjele: МеМЗ 966A), amivel egészen a modell kifutásáig, 1969-ig gyártották.Ezt a növelt teljesítményű, 887 cm3-es motort kapta meg 1967-ben az új ZAZ 966.

Magyarországra a ZAZ 965 és ZAZ 965A modelleket nem importálták, ezért csak magánúton kerülhetett be az országba. Idehaza néhány gyűjteményi darab ismert.