Weissach-tengely

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(ábrák)
(ábrák)
6. sor: 6. sor:
[[Fájl:Wiessachs.png]]
[[Fájl:Wiessachs.png]]
 +
[[Fájl:Suspension02.jpg]][[Fájl:Susp01.jpg|420px]]
 +
[[Fájl:RideHeightRearAxle.jpg|320px]]
-
[[Fájl:Susp01.jpg|420px]]
 
-
 
-
[[Fájl:Suspension02.jpg]]
 
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST)
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST)

A lap 2012. július 31., 06:24-kori változata

A Weissach felfüggesztés egyik lényege a kettős (alsó-felső) keresztlengőkar alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az vezérlő himba, az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá. Ezt a konstrukciót alkalmazzák pl. a Porsche 928 típusainál.

Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.

Egy-két elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:

Wiessachs.png Suspension02.jpgSusp01.jpg RideHeightRearAxle.jpg


--Gaal Szilveszter 2012. július 31., 07:07 (CEST)