Weissach-tengely

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(szerkesztés, az elvek)
(ábra)
1. sor: 1. sor:
-
'''A Weissach''' felfüggesztés egyik lényege a '''kettős (alsó-felső) keresztlengőkar''' alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az '''vezérlő himba,''' az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá.
+
'''A Weissach''' felfüggesztés egyik lényege a '''kettős (alsó-felső) keresztlengőkar''' alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az '''vezérlő himba,''' az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá. Ezt a konstrukciót alkalmazzák pl. a [[Porsche 928]] típusainál.  
Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.  
Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.  
'''Egy elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:'''
'''Egy elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:'''
 +
 +
[[Fájl:Wiessachs.png]]
 +
 +
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST)

A lap 2012. július 31., 05:07-kori változata

A Weissach felfüggesztés egyik lényege a kettős (alsó-felső) keresztlengőkar alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az vezérlő himba, az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá. Ezt a konstrukciót alkalmazzák pl. a Porsche 928 típusainál.

Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.

Egy elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:

Wiessachs.png

--Gaal Szilveszter 2012. július 31., 07:07 (CEST)