Tatra

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
50. sor: 50. sor:
[[Kategória:Egyéb járműmárka]]
[[Kategória:Egyéb járműmárka]]
[[Kategória:Csehország]], [[Csehszlovákia]]
[[Kategória:Csehország]], [[Csehszlovákia]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Tatra,oldtimer Tatra"></meta>
 +
<meta name="description" content="Tatra - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap 2010. augusztus 25., 07:58-kori változata

Tatra
Tatra logo.png
Alapítva1923 (1850)
AlapítóIgnác Šustala
Megszűnt1984
SzékhelyKopřivnice, Csehország
KulcsemberekHans Ledwinka
A(z) Tatra weboldala


Veterán Tatra márkatörténet

A Tatra – mely kezdetben lovas kocsikat és vonatvagonokat gyártott - már 1906-ban bemutatta első autóját. Az első sikermodell az I. világháború után 1923-ban jelent meg Tatra 11 név alatt. A cég életében kulcsszerepet játszott a rendkívül tehetségesnek mondott tervezőmérnök, Hans Ledwinka, mely 1934-re készült el formabontó, a világ első áramvonalas tervezésű négykerekűjével, a Tatra T 77-el. A cég a II. világháború után 1948-ban mutatta be a T 77-re épülő új modelljét, a szintén lenyűgöző formájú Tatra 600 Tatraplan-t, melyhez később – a Cseh Kommunista Párt ukásza alapján – már csak a közhivatalok dolgozói juthattak hozzá.

A Tatra ezzel párhuzamosan – visszatérve gyökereihez – teherautókat is készített üzemében. 1956-ban mutatta be a V8-as léghűtéses motorral szerelt Tatra 603-at, melyet egészen 1973-ig gyártottak, az ezt követően gyártott 613 már közel 200 km/h-s sebességre volt képes.

A cég a 90-es években magánkézbe került, a korábbi sikereket nem sikerült megismételni, így az autógyártást 1999-ben beszüntette a Tatra.


Veterán Tatra autók

Kapcsolódó Tatra hivatkozások

, Csehszlovákia