Smith Flyer
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „ {{Márka | név = Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer) | logo = | képméret = | képaláírás = | alapítva = 1915 | alapító = | megszűnt = 1928 | szé…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. október 29., 10:39-kori változata
Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer) | |
Alapítva | 1915 |
Megszűnt | 1928 |
Székhely | Milwaukee, |
Smith Flyer márkatörténet
A Smith Flyer korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje mindenidők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) volt a századelőn – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható. A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált. A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a Briggs & Stratton vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az Automotive Electric Services volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben. A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.
Kapcsolódó Smith Flyer és Briggs & Stratton Flyer hivatkozások, referenciák