SEAT

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (Veterán SEAT autók: típuslista)
(alfejezetek)
2. sor: 2. sor:
| név = SEAT
| név = SEAT
| logo = Fájl:SEAT_logo.png
| logo = Fájl:SEAT_logo.png
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Sociedad Española de Automóviles de Turismo
 +
 
 +
(Spanish Touring Car Company, in English).
| alapítva = 1950. május 9.
| alapítva = 1950. május 9.
-
| alapító =  
+
| alapító = Instituto Nacional de Industria
| megszűnt =
| megszűnt =
| székhely = Martorell, Spanyolország
| székhely = Martorell, Spanyolország
12. sor: 14. sor:
| honlap = www.seat.com
| honlap = www.seat.com
}}
}}
-
 
== Veterán SEAT márkatörténet ==
== Veterán SEAT márkatörténet ==
-
 
A spanyol '''SEAT''' Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a [[FIAT]] licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. Előbb a [[Volkswagen]], majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.
A spanyol '''SEAT''' Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a [[FIAT]] licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. Előbb a [[Volkswagen]], majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.
45. sor: 45. sor:
* Marbella / Marbella box (1986–1998)
* Marbella / Marbella box (1986–1998)
-
== Kapcsolódó SEAT hivatkozások ==
+
== Fényképek, dokumentumok ==
 +
 +
== A SEAT az autósportban ==
 +
 +
 +
== SEAT koncepciók ==
 +
 +
 +
== Kapcsolódó SEAT hivatkozások ==
 +
{{commonscat|SEAT}}
 +
* [http://www.seat.com/ SEAT.com] corporate website
* [http://www.seat.com A SEAT hivatalos weboldala]
* [http://www.seat.com A SEAT hivatalos weboldala]

A lap 2015. április 13., 22:29-kori változata

SEAT
Fájl:SEAT_logo.png
Alapítva1950. május 9.
AlapítóInstituto Nacional de Industria
SzékhelyMartorell, Spanyolország
A(z) SEAT weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán SEAT márkatörténet

A spanyol SEAT Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Spanyol Túraautó Gyár) ugyan már 1950-től kezdődően gyártott autókat, ám ezek egytől egyik a FIAT licencelt modelljei voltak. Később a Volkswagen-el kötött együttműködés révén a modellkínálat spanyol „népautók” is gördültek ki a gyárból, de egészen 1980-ig a SEAT a modellek nevének apró módosításán kívül csak nem végzett önálló fejlesztést. Előbb a Volkswagen, majd 1982-ben a FIAT felmondta a licencszerződést (az állami tulajdonban lévő céget nem volt hajlandó tőkeinjekcióval segíteni az olasz autógyár), s ekkor kezdett a SEAT saját autó fejlesztésébe, habár több kifutó FIAT másolat még évekig készült a gyárban.

Veterán SEAT autók

  • 1400 A / 1400 B / 1400 C (1953–1963)
  • 600 N / 600 D / 600 E / 600 L (1957–1973)
  • 1500 / 1500 Familiar (1963–1972)
  • 800 (1963–1968)
  • 850 (2/4-doors) (1966–1974)
  • 850 Coupé (1967–1972)
  • 850 Spyder (1970–1972)
  • 850 Sport Coupé (1967)
  • 124 / 124 Familiar (1968–1980)
  • 1430 (1969–1975)
  • 124 Sport (1970–1975)
  • 127 (1972–1982)
  • 132 (1973–1982)
  • 133 (1974–1981)
  • 131 / 131 Familiar (1975–1983)
  • 1200 Sport (1975–1981)
  • 128 (1976–1980)
  • Ritmo (1979–1983)
  • Panda (1980–1986)
  • Ronda (1982–1986)
  • Trans (1982–1986)
  • Fura (3/5-doors) (1982–1986)
  • Ibiza Mk1 (3/5-doors) (1984–1993)
  • Málaga (1985–1992)
  • Terra / Terra box (1987–1996)
  • Marbella / Marbella box (1986–1998)

Fényképek, dokumentumok

A SEAT az autósportban

SEAT koncepciók

Kapcsolódó SEAT hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz SEAT témájú médiaállományokat.