Porsche 924

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Porsche 924 típustörténet)
(Veterán Porsche 924 típustörténet)
1. sor: 1. sor:
 +
{{Autó
 +
| név = Porsche 924
 +
| kép =
 +
| képméret =
 +
| képaláírás =
 +
| gyártó = [[Porsche]]
 +
| gyártás helye = Stuttgart, Németország
 +
| év = 1976–1982, 1986-1988<!-- tól-ig -->
 +
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
 +
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
 +
| modellvariánsok = kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... -->
 +
| kategória = 2 ajtós kupé
 +
| tervező = Wolfgang Möbius
 +
| modell = Porsche 928 alaptípus<!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
 +
| hossz = 4200 mm
 +
| szélesség = 1685 mm
 +
| magasság = 1270 mm
 +
| tömeg = 1080 kg
 +
| alváz =
 +
| tengelytáv =
 +
| üzemanyag = benzin
 +
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
 +
| motor = 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor
 +
| felépítés =
 +
| váltó = 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében.
 +
| teljesítmény =
 +
| nyomaték = 
 +
| fogyasztás =
 +
| gyorsulás =
 +
| végsebesség =
 +
| kapcsolódó modellek = [[Porsche]]
 +
}}
 +
== Veterán Porsche 924 típustörténet ==
== Veterán Porsche 924 típustörténet ==

A lap 2014. július 3., 14:14-kori változata

Porsche 924
Gyártási adatok
GyártóPorsche
Gyártás helyeStuttgart, Németország
Gyártás éve1976–1982, 1986-1988
Modellvariánsokkupé
Kategória2 ajtós kupé
TervezőWolfgang Möbius
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4200 mm
Szélesség1685 mm
Magasság1270 mm
Tömeg1080 kg
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motor2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor
Váltó4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében.

Kapcsolódó modellek
Porsche



Veterán Porsche 924 típustörténet

A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.

Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.

Kapcsolódó források, hivatkozások