Peugeot

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Peugeot márkatörténet)
21. sor: 21. sor:
A két cég 1910-ben egyesült, s ekkor jelent meg a Bébé újabb változata, melyet [[Ettore Bugatti]] tervezett. Habár a Peugeot egyre sikeresebb volt, az igazi áttörésre azonban még majd 20 évet kellett várni. 1929-ben jelent meg a [[Peugeot 201]]-es modell, mely a versenytársak által gyártott kisautókhoz képest több helyet kínált. A 201 műszaki fordulópontot is jelentett, hiszen ez volt az első autó a világon, amelyet szériában független felfüggesztésű első kerekekkel láttak el. A Peugeot ekkor vezette be és védette le a három szemjegyből álló, középen nullát tartalmazó típusjelzést, melynél az első szám a méretet jelzi, a harmadik az időrendiséget. 1931-ben jelent meg a Peugeot 401 Eclipse, az első cabriolet, mely a csomagtartóba rejthető merevtetővel rendelkezett (ezt az újítást veszik át évtizedek múltán a kupé-kabriók, a 206 CC, a 307 CC és a 207 CC).
A két cég 1910-ben egyesült, s ekkor jelent meg a Bébé újabb változata, melyet [[Ettore Bugatti]] tervezett. Habár a Peugeot egyre sikeresebb volt, az igazi áttörésre azonban még majd 20 évet kellett várni. 1929-ben jelent meg a [[Peugeot 201]]-es modell, mely a versenytársak által gyártott kisautókhoz képest több helyet kínált. A 201 műszaki fordulópontot is jelentett, hiszen ez volt az első autó a világon, amelyet szériában független felfüggesztésű első kerekekkel láttak el. A Peugeot ekkor vezette be és védette le a három szemjegyből álló, középen nullát tartalmazó típusjelzést, melynél az első szám a méretet jelzi, a harmadik az időrendiséget. 1931-ben jelent meg a Peugeot 401 Eclipse, az első cabriolet, mely a csomagtartóba rejthető merevtetővel rendelkezett (ezt az újítást veszik át évtizedek múltán a kupé-kabriók, a 206 CC, a 307 CC és a 207 CC).
-
[[Fájl:Peugeot-401-Eclipse.jpg|right|100px|thumb|Peugeot 401 Eclipse a merevtető csomagtartóba rejtése közben.]]
+
[[Fájl:Peugeot-401-Eclipse.jpg|left|200px|thumb|Peugeot 401 Eclipse a merevtető csomagtartóba rejtése közben.]]
Annak ellenére, hogy a II. világháború után a Peugeot sochaux-i gyárát gyakorlatilag teljesen lebombázták, 1945 végére már újraindult a gyártás, elsőként 202-es modelleket készített az oroszlános márka. 1948-ban mutatták be a számos karosszéria változatban rendelhető [[Peugeot 203]]-at. A legendásan strapabíró modellt világszerte árulták és az évek során számtalan karosszériaváltozatban jelent meg.  
Annak ellenére, hogy a II. világháború után a Peugeot sochaux-i gyárát gyakorlatilag teljesen lebombázták, 1945 végére már újraindult a gyártás, elsőként 202-es modelleket készített az oroszlános márka. 1948-ban mutatták be a számos karosszéria változatban rendelhető [[Peugeot 203]]-at. A legendásan strapabíró modellt világszerte árulták és az évek során számtalan karosszériaváltozatban jelent meg.  

A lap 2010. október 8., 12:37-kori változata

Peugeot
Peugeot logo 1927.gif
Peugeot logó 1927-ből.
Alapítva1889 (1700)
AlapítóPeugeot-család
SzékhelySochaux, Franciaország
A(z) Peugeot weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Peugeot márkatörténet

A Peugoet története az 1700-as évekre nyúlik vissza. A Peugeot-család számos területen rendelkezett érdekeltséggel, majd 1842-ben elindította az akkori divatot kiszolgáló krinolingyárát (női ruha, melynek formáját egy vasszerkezet adta), így kerülve közel a fémiparhoz. 1885-ben készült el az első bicikli, majd a Peugeot testvérek 1889-ben bemutatta első gőzhajtású, majd 1890-ben első, a Daimler erőforrásán alapuló benzinhajtású autómodelljüket. Pár évvel később pedig már teljes saját gyártású autókkal jelentkeztek.

Az első igazán sikeres modell az 1901-ben megjelenő a Bébé Peugeot volt. Ez idő tájt a Peogeout testvérek gyermekei is saját gyárat alapítottak, Lion-Peugeot néven, mely kezdetben motorbicikliket, majd 1908-tól autókat is gyártott.

A két cég 1910-ben egyesült, s ekkor jelent meg a Bébé újabb változata, melyet Ettore Bugatti tervezett. Habár a Peugeot egyre sikeresebb volt, az igazi áttörésre azonban még majd 20 évet kellett várni. 1929-ben jelent meg a Peugeot 201-es modell, mely a versenytársak által gyártott kisautókhoz képest több helyet kínált. A 201 műszaki fordulópontot is jelentett, hiszen ez volt az első autó a világon, amelyet szériában független felfüggesztésű első kerekekkel láttak el. A Peugeot ekkor vezette be és védette le a három szemjegyből álló, középen nullát tartalmazó típusjelzést, melynél az első szám a méretet jelzi, a harmadik az időrendiséget. 1931-ben jelent meg a Peugeot 401 Eclipse, az első cabriolet, mely a csomagtartóba rejthető merevtetővel rendelkezett (ezt az újítást veszik át évtizedek múltán a kupé-kabriók, a 206 CC, a 307 CC és a 207 CC).

Peugeot 401 Eclipse a merevtető csomagtartóba rejtése közben.

Annak ellenére, hogy a II. világháború után a Peugeot sochaux-i gyárát gyakorlatilag teljesen lebombázták, 1945 végére már újraindult a gyártás, elsőként 202-es modelleket készített az oroszlános márka. 1948-ban mutatták be a számos karosszéria változatban rendelhető Peugeot 203-at. A legendásan strapabíró modellt világszerte árulták és az évek során számtalan karosszériaváltozatban jelent meg.

1955-ben a Peugeot először fordult Pininfarinához, a Torinó-környéki karosszériakészítő mesterhez, hogy rajzolja meg egyik modelljét, a Peugeot 403-at. Ez volt az első Peugeot, melyből egymilliónál is többet értékesítettek. Két jelentős műszaki újítással is büszkélkedhetett: ez volt az első tömeggyártású dízelautó, és a világon az első, melynek hűtőventilátora automatikusan működésbe lépett a hűtővíz hőmérsékletének függvényében.

1965-ben mutatkozott be az első elsőkerék-hajtású Peougeot, a Peugeot 204-es. A cég 1975-ben próbálkozott újra a limuzin kategóriában az akkor piacra dobott Peugeot 604-el, amit európában elsőként turbó-dízel motor hajtott.

A Peogeout 1974-ben vásárolta fel az akkor már komoly gondokkal küszködő Citroën 30 százalékát, majd egy évvel később a maradék 70 százalékot is bekebelezte. Az így létrejövő PSA (Peugeot Société Anonyme – Peugeot vállalat) csoport jelentős kormányzati támogatást kapott a Citroën életben tartásához. A PSA megőrizte mindkét márka egyéni arculatát, miközben kiaknázta a gyártásban és a technológiai fejlesztésben rejlő szinergiákat.

Veterán Peugeot autók

I. világháború előtti oldtimer Peugeout modellek


I. és II. világháború között megjelent oldtimer Peugeout modellek


II. világháború utáni oldtimer Peugeout modellek

Veterán Peugeot motorok

Kapcsolódó Peugeot hivatkozások