Pannónia TLT

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Motor | név = Pannónia TLT | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | …”)
12. sor: 12. sor:
| tervező =  
| tervező =  
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak -->
-
| hossz = 2080mm
+
| hossz =
-
| szélesség = 700mm
+
| szélesség =
-
| magasság = 990mm
+
| magasság =
| tömeg =  
| tömeg =  
-
| tengelytáv = 1300mm
+
| tengelytáv =  
| üzemanyag = benzin
| üzemanyag = benzin
| tank = 16 liter <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = 16 liter <!-- üzemanyagtartály mérete -->
24. sor: 24. sor:
| teljesítmény = 12 LE
| teljesítmény = 12 LE
| nyomaték =  
| nyomaték =  
-
| fogyasztás = 3,5 liter
+
| fogyasztás = 3,8 liter
| gyorsulás =  
| gyorsulás =  
-
| végsebesség = 100 km/h
+
| végsebesség = 110 km/h
| kapcsolódó modellek = [[Pannónia]]
| kapcsolódó modellek = [[Pannónia]]
}}
}}

A lap 2010. október 8., 12:14-kori változata

Pannónia TLT
Gyártási adatok
GyártóCsepeli Motorkerékpárgyár
Gyártás helyeMagyarország, Budapest, Csepel
Gyártás éve1956-1958
Kategóriatúramotor
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály16 liter
Teljesítmény
Motor247 cm3
Felépítés1 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 68x68 mm), keverékolajozás (1/20 arány)
Váltó4 fokozatú (lábbal kapcsolható)
Teljesítmény12 LE
Átlagfogyasztás3,8 liter
Max. sebesség110 km/h

Kapcsolódó modellek
Pannónia



Pannónia TLT típustörténet

1956-ban mutatták be a Pannónia TLT-t, a Pannónia TL továbbfejlesztett változatát. A Csepel Művek számos fejlesztést hajtottak végre, ennek egyik legszembetűnőbb eleme a lánc tokozása volt, melyre a típusjel harmadik betűje is utal. Erre a módosításra elsősorban biztonságtechnikai okokból volt szükség, akkoriban ugyanis a láncok minősége, strapabírósága még hagyott némi kívánnivalót maga után, így a motorost tokozással védték az esetlegesen elszakadó lánc okozta sérülésektől.

A másik lényeges fejlesztés a vázszerkezetet érintette, mely a Pannónia TL-hez képest jóval erősebb csőből készült, ez a konstrukció a később megjelenő Pannónia motoroknál is meghatározó volt. A Pannónia TLT-ben az első sárvédő már együtt mozgott a lengővillával, a Csepeleknél megszokott fecskefarkú kipuffogot pedig a modernebb buzogánydob váltotta fel.

A fényezés tekintetében a leggyakoribb az almazöld volt, de kis számban készült bordó és fekete festéssel is.


Pannónia TLT tapasztalatok

Kapcsolódó Pannónia TL hivatkozások, források