Pannónia P20
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Pannónia P20 források, hivatkozások) |
|||
7. sor: | 7. sor: | ||
| gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | ||
| év = 1968-1973<!-- tól-ig --> | | év = 1968-1973<!-- tól-ig --> | ||
- | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | + | | darabszám = ~7000 <!-- teljes darabszám --> |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
| kategória = túramotor <!-- például: túramotor, chopper, sportmotor, robogó --> | | kategória = túramotor <!-- például: túramotor, chopper, sportmotor, robogó --> | ||
25. sor: | 25. sor: | ||
| nyomaték = | | nyomaték = | ||
| fogyasztás = 4,5 liter (70km/h sebesség mellett) | | fogyasztás = 4,5 liter (70km/h sebesség mellett) | ||
- | | gyorsulás = 0-100 km/h | + | | gyorsulás = 0-100 km/h (10 másodperc) |
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 112 km/h |
| kapcsolódó modellek = [[Pannónia]] | | kapcsolódó modellek = [[Pannónia]] | ||
}} | }} | ||
32. sor: | 32. sor: | ||
== Pannónia P20 típustörténet == | == Pannónia P20 típustörténet == | ||
+ | A '''Pannónia P20''' igazi mérföldkőnek tekinthető a [[Csepeli Motorkerékpárgyár]] történetében, az 1968-ban debütáló modell két hengerével, az első szériákban már 20 lóerős teljesítményével 10 másodperc alatt képes volt a motort 100 km/h-ra gyorsítani, s utána is maradt még két "dekád" a gyorsításra. | ||
+ | A Pannónia P20 megjelenésekor valóban korszerű konstrukciónak számított, melyet a japán motorok fordulatszámához felkapaszkodó pörgős motor, valamint a dinamós áramellátás is jelez. A Pannónia P20 képességeit a használati útmutató is előre jelzi: "Tudjuk, hogy Kedves Vevőnk azért választotta a Pannónia P20 típusú motorkerékpárt, mert szeret 100 km-en felüli sebességgel motorozni, mert szeret elsőnek indulni, ha a lámpa zöldet jelez,..., szereti ha előzés közben motorja egy kis gázadásra "szárnyakat" kap." | ||
+ | A Pannónia P20 kapcsán a Csepeli Motorkerékpárgyár hamar a típus továbbgondolásába kezdett. | ||
- | |||
+ | == Pannónia P20 viedók == | ||
- | <youtube></youtube> | + | ==== Pannónia P20 járatás === |
+ | |||
+ | <youtube>ZEW8GqW0h_Q</youtube> | ||
== Pannónia P20 források, hivatkozások == | == Pannónia P20 források, hivatkozások == | ||
44. sor: | 49. sor: | ||
* Pannóni P20 ccm típusú motorkerékpár használati és kezelési utasítás (Csepeli Motorkerékpárgyára, 1968) | * Pannóni P20 ccm típusú motorkerékpár használati és kezelési utasítás (Csepeli Motorkerékpárgyára, 1968) | ||
* Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970) | * Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970) | ||
- | + | * [http://www.marotimotor.hu/content/content_34.html Pannónia P20 rövid történet a Maróti Motorkerékpár gyűjteménye alapján] | |
[[Kategória:Motortípus]] | [[Kategória:Motortípus]] |
A lap 2010. november 17., 19:28-kori változata
Pannónia P20 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Csepeli Motorkerékpárgyár |
Gyártás helye | Magyarország, Budapest, Csepel |
Gyártás éve | 1968-1973 |
Darabszám | ~7000 |
Kategória | túramotor |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2010 mm |
Szélesség | 615 mm |
Tömeg | 142 kg (üres benzintankkal) |
Tengelytáv | 1300 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | liter |
Teljesítmény | |
Motor | 246 cm3 |
Felépítés | 2 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 56x50 mm), keverékolajozás |
Váltó | 5 fokozatú (lábbal kapcsolható) |
Teljesítmény | 20-23 LE (7500 fordulat/perc) |
Átlagfogyasztás | 4,5 liter (70km/h sebesség mellett) |
Gyorsulás | 0-100 km/h (10 másodperc) |
Max. sebesség | 112 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Pannónia |
Tartalomjegyzék |
Pannónia P20 típustörténet
A Pannónia P20 igazi mérföldkőnek tekinthető a Csepeli Motorkerékpárgyár történetében, az 1968-ban debütáló modell két hengerével, az első szériákban már 20 lóerős teljesítményével 10 másodperc alatt képes volt a motort 100 km/h-ra gyorsítani, s utána is maradt még két "dekád" a gyorsításra.
A Pannónia P20 megjelenésekor valóban korszerű konstrukciónak számított, melyet a japán motorok fordulatszámához felkapaszkodó pörgős motor, valamint a dinamós áramellátás is jelez. A Pannónia P20 képességeit a használati útmutató is előre jelzi: "Tudjuk, hogy Kedves Vevőnk azért választotta a Pannónia P20 típusú motorkerékpárt, mert szeret 100 km-en felüli sebességgel motorozni, mert szeret elsőnek indulni, ha a lámpa zöldet jelez,..., szereti ha előzés közben motorja egy kis gázadásra "szárnyakat" kap."
A Pannónia P20 kapcsán a Csepeli Motorkerékpárgyár hamar a típus továbbgondolásába kezdett.
Pannónia P20 viedók
= Pannónia P20 járatás
Pannónia P20 források, hivatkozások
- Pannóni P20 ccm típusú motorkerékpár használati és kezelési utasítás (Csepeli Motorkerékpárgyára, 1968)
- Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970)
- Pannónia P20 rövid történet a Maróti Motorkerékpár gyűjteménye alapján