Packard

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Packard márkatörténet)
 
61. sor: 61. sor:
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Packard,oldtimer Packard"></meta>
 +
<meta name="description" content="Packard - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:15-kori változata

Packard
Packard logo 1911.jpg
Alapítva1899
AlapítóJames Ward Packard és William Doud Packard
Megszűnt1958
SzékhelyDetroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok
KulcsemberekGeorge Lewis Weiss


Veterán Packard márkatörténet

A luxusautóiról híres Packard márkát tulajdonképpen egy fogadás szülte. A Lamborghini megszületéséhez hasonló történet szerint a Packard testvérek – James Ward Packard és William Doud Packard – autót vásároltak, méghozzá egy Wintont, ám nem voltak vele elégedettek. Meg is írták problémáikat a cég tulajdonosának, Alexander Wintonnak, aki azt válaszolta, hogy építsenek jobbat. Így született meg a Packard testvérek és egy tehetséges mérnök, George Lewis Weiss összefogásával a Packard márkát gyártó Ohio Automobile Company, mely később Packard Motor Car-ra változtatta nevét.

1904-ben megjelent modelljük sebességi rekordot állított fel Daytonában. A sportsikerek kapcsán is egyre nagyobb figyelemnek örvendő cég új gyárát egy detroiti pénzügyi befektető finanszírozta meg, ám ekkor a Packard testvérek gyakorlatilag kivonultak a cég irányításából.

A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a Cadillacet és a Lincolnt is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.

A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet ZISZ több modelje is a márkától "kapott" ihletet.

A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.

Veterán Packard autók


Kapcsolódó Packard hivatkozások