Mercedes-Benz 180 (W 120)

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Részletes leírás: táblázat)
(szerkeszt, fotók)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
38. sor: 38. sor:
A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.
A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.
 +
[[Fájl:1953Mercedes-Benz190_Ponton.jpg|thumb|center|430px|'''Mercedes-Benz 190 (W121)''']]
Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.
Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.
* Alapmodell: Mercedes Benz 180, 190 [W120 – W 121] 1953-1962  
* Alapmodell: Mercedes Benz 180, 190 [W120 – W 121] 1953-1962  
-
* modellváltozatok:  
+
* MB Ponton modellváltozatok:  
** W105  
** W105  
** W128
** W128
48. sor: 49. sor:
Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.  
Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.  
 +
 +
[[Fájl:07_mb_190_1957_interior.jpg|center]]
A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.
A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.
-
 
+
A W128/W180-as, szintén hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.  
-
A W128/W180-as hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.  
+
Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.
Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.
58. sor: 60. sor:
A 180-190-es, 4 hengeres típusváltozatot széles körben használják, mint taxit. Ez a rövidebb Ponton alacsony fogyasztású, kisebb parkolóhely igényű, irányjelző fényei az első sárvédő tetején hátul helyezkedtek el. Erőforrása diesel üzemű, rendkívül takarékos és megbízható volt. Az utastér fűtés légbeömlői két oldalon helyezkedtek el , radiátor csak a 120/121 utcai változataiba lettek beépítve.  
A 180-190-es, 4 hengeres típusváltozatot széles körben használják, mint taxit. Ez a rövidebb Ponton alacsony fogyasztású, kisebb parkolóhely igényű, irányjelző fényei az első sárvédő tetején hátul helyezkedtek el. Erőforrása diesel üzemű, rendkívül takarékos és megbízható volt. Az utastér fűtés légbeömlői két oldalon helyezkedtek el , radiátor csak a 120/121 utcai változataiba lettek beépítve.  
 +
 +
[[Fájl:26_MB_Ponton_1901_02.jpg]]
Az autó sokat változott előállítása során. Többek között olyan , nem jelentéktelen aprósággal is, mint 1957-ben, egy évvel a 190-es sedan bevezetése után, a Mercedes csillag orrdísz már levehetően készült. Ez időben ugyanis Svájcban, a közlekedés-biztonsági tényezők miatt, a gyalogos balesetek sérülések csökkentése céljából ez, már előírás volt.
Az autó sokat változott előállítása során. Többek között olyan , nem jelentéktelen aprósággal is, mint 1957-ben, egy évvel a 190-es sedan bevezetése után, a Mercedes csillag orrdísz már levehetően készült. Ez időben ugyanis Svájcban, a közlekedés-biztonsági tényezők miatt, a gyalogos balesetek sérülések csökkentése céljából ez, már előírás volt.
97. sor: 101. sor:
|-
|-
|}
|}
-
 
+
[[Fájl:24_Mercedes_180-190BW.jpg]]
-
 
+
'''Összes gyártott mennyiség, típusonként'''
'''Összes gyártott mennyiség, típusonként'''
-
 
+
{|align="center"
 +
|
{| class=wikitable
{| class=wikitable
!Típus
!Típus
141. sor: 145. sor:
|1962–1963||'''25.881 db'''
|1962–1963||'''25.881 db'''
|}
|}
-
 
+
|}
 +
[[Fájl:Mercedes_Benz_bannerVP.jpg|center|735px]]
== Mercedes Benz W120 fotók és videók ==
== Mercedes Benz W120 fotók és videók ==
 +
[[Fájl:10_MB_180_W120-1953.jpg|735px]]
-
 
+
[[Fájl:Mercedes_Benz_bannerVP.jpg|center|735px]]  
-
 
+
-
 
+
-
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|center|730px]]
+
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
 +
{{commonskat|Mercedes-Benz vehicles by type}}
*[https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W120 Mercedes-Benz 180/190 W120/W121]
*[https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W120 Mercedes-Benz 180/190 W120/W121]
*[https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_105/W_128/W_180 Mercedes-Benz W105/W128/W180]
*[https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W_105/W_128/W_180 Mercedes-Benz W105/W128/W180]
-
*
+
* [http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Mercedes-Benz_W120 MB W120 commons fotók]
-
*  
+
* [http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Mercedes-Benz_W121 MB W121 commons fotók]
{|align="center" style="border:inset 4px brown"
{|align="center" style="border:inset 4px brown"

A lap jelenlegi, 2013. április 19., 20:30-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Mercedes Benz W120 (W121) 180(190)
02Mercedes 180 w120.jpg
Mercedes Benz W120/W121 Ponton
Gyártási adatok
GyártóDaimler-Benz
Gyártás helyeNémetország/Ausztrália(W121)
Gyártás éve1953-1962
Darabszám442.963
ModellvariánsokSedan, coupe, cabriolette
Kategória4 ajtós sedan - Compact executive car
A(z) MB W120/W121 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4485 mm
Szélesség1740 mm
Magasság1560 mm
Tömeg1100-1250 kg
Tengelytáv2649 mm
Üzemanyagbenzin illetve gázolaj
Teljesítmény
MotorSoros 4 hengeres, vízhűtéses

Benzin:1,8–1,9 Liter(52–80 PS)

Diesel: 1,8–2,0 Liter(40–50 PS)
FelépítésFR, orrmotor hátsókerék-hajtás

Kapcsolódó modellek
Mercedes-Benz


Tartalomjegyzék

MB 180 (W120) Ponton és az '50-es évek áttekintése

A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.

Mercedes-Benz 190 (W121)

Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.

  • Alapmodell: Mercedes Benz 180, 190 [W120 – W 121] 1953-1962
  • MB Ponton modellváltozatok:
    • W105
    • W128
    • W180
    • 220S
    • 220SE

Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.

07 mb 190 1957 interior.jpg

A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották. A W128/W180-as, szintén hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.

Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.

Az 50-es évek másik modellje, a 300-as sorozat, sokkal nagyobb alvázzal és felépítménnyel volt kialakítva, egy teljesen más, hagyományos és elegáns stílust képviselt.

A 180-190-es, 4 hengeres típusváltozatot széles körben használják, mint taxit. Ez a rövidebb Ponton alacsony fogyasztású, kisebb parkolóhely igényű, irányjelző fényei az első sárvédő tetején hátul helyezkedtek el. Erőforrása diesel üzemű, rendkívül takarékos és megbízható volt. Az utastér fűtés légbeömlői két oldalon helyezkedtek el , radiátor csak a 120/121 utcai változataiba lettek beépítve.

26 MB Ponton 1901 02.jpg

Az autó sokat változott előállítása során. Többek között olyan , nem jelentéktelen aprósággal is, mint 1957-ben, egy évvel a 190-es sedan bevezetése után, a Mercedes csillag orrdísz már levehetően készült. Ez időben ugyanis Svájcban, a közlekedés-biztonsági tényezők miatt, a gyalogos balesetek sérülések csökkentése céljából ez, már előírás volt.

A sorozat roadster változata az R121, ismertebb nevén a 190SL, amelyet 1955-1963 között gyártottak.

Az 1959-es Frankfurti Autószalonon, amelyet az 1960-as „amerikai modell évnek” szántak, bemutatták a szélesebb hűtőráccsal és karcsúbb hátsó lámpákkal módosított modellt. Ugyanezt a szélesebb hűtőrács stílust alkalmazták később utódainál, amikor a Pontonokat a W110 "Fintail" (farokszárnyas) modellek 1961-ben felváltották.


Mercedes Benz bannerVP.jpg

Részletes leírás

A négyhengeres "Ponton" szériák összefoglaló táblázata

Évjárat Típusjelzés Jelőlés Motortípus Köbtartalom Teljesítmény/Nyomaték Max.sebesség-
gyorsulás-
/0–100 km/h
1953–1957 W 120 (180) 180 M 136 VII 1767 cm³ 52 PS/4000,112 Nm/1800 126 km/h/31 s
1954–1959 W 120 (180 D) 180 D OM 636 VII 1767 cm³ 40 PS/3200 (ab 1955 43 PS)/101 Nm 110 km/h/39 s
1956–1959 W 121 B I (190) 190 M 121 I 1897 cm³ 75 PS/4600,136 Nm/2800 140 km/h/20,5 s
1957–1959 W 120 (180 a) 180 M 121 IV 1897 cm³ 65 PS/4500,128 Nm/2200 135 km/h/21,0 s
1958–1959 W 121 B I (190 D) 190 D OM 621 I 1897 cm³ 50 PS/4000,108 Nm/2200 120 km/h/29 s
1959–1961 W 120 (180 b) 180 M 121 IV-b 1897 cm³ 68 PS/4400,130 Nm/2500 135 km/h/21 s
1959–1961 W 120 (180 Db) 180 D OM 636 VII 1767 cm³ 43 PS/3500,101 Nm/2000 110 km/h/39 s
1959–1961 W 121 B I (190 b) 190 M 121 I-b 1897 cm³ 80 PS/4800,139 Nm/2800 145 km/h/19 s
1959–1961 W 121 B I (190 Db) 190 D OM 621 I 1897 cm³ 50 PS/4000,108 Nm/2200 120 km/h/29 s
1961–1962 W 120 (180 c) 180 M 121 IV-b 1897 cm³ 68 PS/4400,145 Nm/2500 135 km/h/20 s
1961–1962 W 120 (180 Dc) 180 D OM 621 IV 1988 cm³ 48 PS/3800,108 Nm/2000 110 km/h/36 s

24 Mercedes 180-190BW.jpg Összes gyártott mennyiség, típusonként

Típus Felépítmény Évjárat Model Motor Darabszám
W120 sedanW120.010 1953–1957180 1.8 L M136 I452,186
1957–1959180a1.9 L M121 I427,353
1959–1961180b29,415
1961–1962180c9,280
W120.1101953–1959180D1.8 L OM636 Diesel I4116,485
1959–1961180Db24,676
1961–1962180Dc1.8 L OM621 Diesel I411,822
W121 sedan W121.010 1956–1959 190 1.9 L M121 I461,345
1959–1961190b1.9 L M121 I428,463
W121.1101958–1959190D1.9 L Diesel I420,629
1959–1961190Db1.9 L OM621 Diesel I461,309
442.963 db
R121 Roadster121.040 hardtop1955–1961190SL1.9 L M121 I4Gyártott
1962–1963mennyiség
121.042 soft top1955–1961összesen
1962–196325.881 db
Mercedes Benz bannerVP.jpg

Mercedes Benz W120 fotók és videók

10 MB 180 W120-1953.jpg

Mercedes Benz bannerVP.jpg

Kapcsolódó források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Mercedes-Benz 180 (W 120) témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg