Maybach

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) | logo = Fájl:Maybach_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1919 (1909) | alapító = [[…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
| név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
-
| logo = [[Fájl:Maybach_logo.jpg]]
+
| logo = [[Fájl:Maybach_logo.png]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  

A lap 2010. június 2., 08:54-kori változata

Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
Maybach logo.png
Alapítva1919 (1909)
AlapítóWilhelm Maybach, Karl Maybach
SzékhelyStuttgart, Németország
A(z) Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) weboldala


Veterán Maybach márkatörténet

Wilhelm MaybachGottlieb Daimler – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a Maybachot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, Karl Maybach vitte sikerre. Wilhelm 1907-ig dolgozott a Daimler számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autó Kiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű Maybach Zeppelin, utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.

A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a Mercedes-Benz márkát birtokló Daimler AG élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.


Veterán Maybach autók


Kapcsolódó Maybach hivatkozások