Maserati

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Maserati autók)
(Veterán márkatörténet)
17. sor: 17. sor:
A '''Maserati''' fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az [[A6-1500]] volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a [[Maserati 3500 GT]] - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból.
A '''Maserati''' fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az [[A6-1500]] volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a [[Maserati 3500 GT]] - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból.
-
A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a [[Citroën]]nek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a Citroën SM-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben [[Alejandro de Tomaso]] vásárolta fel.  
+
A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a [[Citroën]]nek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a [[Citroën SM]]-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben [[Alejandro de Tomaso]] vásárolta fel.
-
 
+
== Veterán Maserati autók ==
== Veterán Maserati autók ==

A lap 2010. május 31., 14:50-kori változata

Maserati
Maserati logo.png
Alapítva1914. december 1.
AlapítóAlfieri, Bindo, Carlo, Ettore, és Ernesto Maserati
SzékhelyBologna, Olaszország
A(z) Maserati weboldala


Veterán márkatörténet

A Maserati fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az A6-1500 volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a Maserati 3500 GT - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból.

A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a Citroënnek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a Citroën SM-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben Alejandro de Tomaso vásárolta fel.

Veterán Maserati autók

Kapcsolódó hivatkozások