Lancia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Lancia autók)
15. sor: 15. sor:
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
Az alapító [[Vincenzo Lancia]] már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a FIATnál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot.  A cég nevéhez számos innováció fűződik, a Lancia volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.
+
Az alapító [[Vincenzo Lancia]] már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a [[FIAT]]nál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot.  A cég nevéhez számos innováció fűződik, a '''Lancia''' volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.
-
Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő Lancia Lambda rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.
+
Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő [[Lancia Lambda]] rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.
-
Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a Lancia Augusta kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a Lancia Aprilia és Lancia Ardea modellekben.
+
Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a [[Lancia Augusta]] kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a [[Lancia Aprilia]] és [[Lancia Ardea]] modellekben.

A lap 2010. május 31., 10:09-kori változata

Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.)
Lancia logo.jpg
Alapítva1906. november 29.
AlapítóVincenzo Lancia
SzékhelyTurin, Olaszország
A(z) Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) weboldala


Veterán márkatörténet

Az alapító Vincenzo Lancia már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a FIATnál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot. A cég nevéhez számos innováció fűződik, a Lancia volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.

Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő Lancia Lambda rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.

Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a Lancia Augusta kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a Lancia Aprilia és Lancia Ardea modellekben.


Veterán Lancia autók

Kapcsolódó hivatkozások