Lancia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) | logo = Fájl:Lancia_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1906. november 29. | alapít…”)
(Veterán Lancia autók)
35. sor: 35. sor:
* [[Lancia Aprilia]] (1937-1939)
* [[Lancia Aprilia]] (1937-1939)
* [[Lancia Ardea]] (1939-1953)
* [[Lancia Ardea]] (1939-1953)
-
* [[Lancia Aprilia 1500]] (1945-1949)
+
* [[Lancia Aprilia]] (1945-1956)
-
* [[Lancia Aurelia B20 GT]] (1951-1957)
+
-
* [[Lancia Aurelia B24]] (1954-1958)
+
-
* [[Lancia Aurelia Limousinen (B10/B12)]] (1950-1956)
+
* [[Lancia Appia Serie 1]] (1953-1956)
* [[Lancia Appia Serie 1]] (1953-1956)
* [[Lancia Appia Serie 2]] (1956-1959)
* [[Lancia Appia Serie 2]] (1956-1959)
* [[Lancia Appia Serie 3]] (1959-1962)
* [[Lancia Appia Serie 3]] (1959-1962)
-
* [[Lancia Flaminia Berlina]] (1959-1968)
+
* [[Lancia Flaminia]] (1959-1968)
-
* [[Lancia Flaminia (Pininfarina)]] (1959-1963)
+
-
* [[Lancia Flaminia GT (Touring)]] (1959-1961)
+
-
* [[Lancia Flaminia Sport (Zagato)]] (1959-1961)
+
-
* [[Lancia Flaminia Cabrio 2.5 (Touring)]] (1959-1961)
+
-
* [[Lancia Flaminia GT 3C 2.5 (Touring)]] (1961-1963)
+
-
* [[Lancia Flaminia Cabrio 3C 2.5 (Touring)]] (1961-1963)
+
-
* [[Lancia Flaminia Sport 3C 2.5 (Zagato)]] (1961-1963)
+
-
* [[Lancia Flaminia Coupé 3B 2.8]] (1963-1967)
+
-
* [[Lancia Flaminia GT 3C 2.8]] (1963-1965)
+
-
* [[Lancia Flaminia Cabrio 3C 2.9 (Touring)]] (1963-1965)
+
-
* [[Lancia Flaminia GTL 3C 2.8]] (1963-1965)
+
-
* [[Lancia Flaminia Sport 3C 2.8 (Zagato)]] (1964-1967)
+
-
* [[Lancia Flaminia Supersport (Zagato)]] (1964-1967)
+
* [[Lancia Flavia 1500]] (1960-1971)
* [[Lancia Flavia 1500]] (1960-1971)
* [[Lancia 2000 LX Iniezione]] (1970-1974)
* [[Lancia 2000 LX Iniezione]] (1970-1974)
-
* [[Lancia Fulvia 2C Berlina]] (1964-1969)
+
* [[Lancia Fulvia]] (1964-1973)
-
* [[Lancia Fulvia Berlina]] (1969-1971)
+
* [[Lancia Fulviasport]] (1965-1972)
-
* [[Lancia Fulvia 1.2]] (1965-1969)
+
* [[Lancia Beta]] (1972-1982)
-
* [[Lancia Fulvia Rallye 1.3]] (1967-1969)
+
-
* [[Lancia Fulvia 1.3 S]] (1970-1974)
+
-
* [[Lancia Fulvia 1.6 HF]] (1969-1970)
+
-
* [[Lancia Fulvia 1600 HF]] (1970-1973)
+
-
* [[Lancia Fulviasport (Zagato)]] (1965-1967)
+
-
* [[Lancia Fulviasport 1.3 (Zagato)]] (1967-1969)
+
-
* [[Lancia Fulviasport 1.3 S (Zagato)]] (1968-1972)
+
-
* [[Lancia Fulviasport 1600 (Zagato)]] (1971-1972)
+
-
* [[Lancia Beta]] (1972-1979)
+
-
* [[Lancia Beta Coupé]] (1974-1978)
+
-
* [[Lancia Beta Spider]] (1974-1982)
+
-
* [[Lancia Beta Montecarlo]] (1975-1978)
+
-
* [[Lancia Beta HPE]] (1975-1979)
+
* [[Lancia Stratos]] (1974-1976)
* [[Lancia Stratos]] (1974-1976)
-
* [[Lancia Gamma Berlina]] (1976-1984)
+
* [[Lancia Gamma]] (1976-1984)
-
* [[Lancia Gamma Coupé ]] (1976-1984)
+
* [[Lancia Delta 1600 GT]] (1983-1986)
* [[Lancia Delta 1600 GT]] (1983-1986)

A lap 2010. május 31., 10:08-kori változata

Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.)
Lancia logo.jpg
Alapítva1906. november 29.
AlapítóVincenzo Lancia
SzékhelyTurin, Olaszország
A(z) Lancia (Lancia Automobiles S.p.A.) weboldala


Veterán márkatörténet

Az alapító Vincenzo Lancia már korán megmutatta mérnöki tehetségét, először bicikligyárban dolgozott, majd a FIATnál szerzett munka- és versenyzői tapasztalatot. A cég nevéhez számos innováció fűződik, a Lancia volt az első, mely szériában kínált ötsebességes váltót modelljeihez, s már rendkívül korán alkalmazta a V elrendezésű 6, 8 és 12 hengeres motorokat.

Az első Lancia modellek nagyon alacsony darabszámban készültek, ám az új üzem megnyitása után már egyre nagyobb szériában tudták gyártani a FIAThoz képest magasabb minőséget produkáló modelleket. Az 1922-ben megjelenő Lancia Lambda rendkívül könnyű volt, a független felfüggesztéssel ellátott autó végsebessége elérte a 113 km/h-t, több mint 12000 ezer darabot adtak el belőle.

Jó időben - a gazdasági válság kitörésekor - jelent meg a Lancia Augusta kisautó, így a cég sikeresen vészelte át e nehéz időszakot. A Lancia a II. világháború után három évvel - elsőként - mutatta be ötsebességes váltóját a Lancia Aprilia és Lancia Ardea modellekben.


Veterán Lancia autók

Kapcsolódó hivatkozások