Lada (Zsiguli) VAZ 2103
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Lada VAZ 2103 | |
1976-os Lada 2103-as a 2011-es Oldtimer Expón. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Lada |
Gyártás éve | 1973-1982 |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4116mm |
Szélesség | 1611mm |
Magasság | 1446mm |
Tömeg | 1030kg |
Tengelytáv | 2424mm |
Üzemanyag | bezin |
Üzemanyagtartály | 39 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 1452 cm3 |
Felépítés | soros, 4 hengeres |
Váltó | 4 sebességes, manuális |
Teljesítmény | 74 LE |
Átlagfogyasztás | 9,5 liter/100km/h |
Max. sebesség | 150 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Lada |
Veterán Lada VAZ 2103 típustörténet
A Lada VAZ 2103-as 1973-ban került először forgalomba. A 2103-as egyik jellegzetessége a dupla fényszóró, a "rejtett értékek" között pedig talán a legfontosabb a motorháztatő alatt lapuló, az elődmodellhez képest nagyobb, s így erősebb, 75 lóerős motor volt. A technikai vivmányok közé sorolható még a fékrásegítés, valamint a hátsó fékbetét és a fékdob közötti automatikus igazodás. Teljesen újragondolták a műszerfalat is, a sportos teljesítményhez megfelelő "órákat" terveztek, így a műszerfalon olajnyomásmérő és fordulatszámmérő is helyet kapott, a kör alakú sebességmérő egészen 180 km/h-ig van skálázva.
A karosszéria a korábbi Lada modellekhez képest luxuxst sugárzott, ezt nem csak a dupla fényszórok, de a gazdag krómdíszités is segítette. A magyarok körében rendkívül népszerű autóra, az "ezeröcsire" azonban olykor 5-6 évet is várni kellett.