Kissel

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(szerkeszt)
(Videótár: video+)
 
(10 közbeeső változat nincs mutatva)
15. sor: 15. sor:
== '''Kissel márkatörténet''' ==
== '''Kissel márkatörténet''' ==
<youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube>
<youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube>
-
{|
+
{|style="border:inset 3px sandybrown"
-
|-
+
|-bgcolor="beige"
-
|[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]]
+
|align="center"|[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]]
-
|rowspan="2"|'''Kissel US. Patent 1906 year'''
+
|align="center" rowspan="2"|[[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]]
-
[[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]]
+
|-bgcolor="beige"
-
|-
+
|A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
|A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
 +
 +
Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót.
 +
 +
A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború befejezése után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani.
 +
A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit.
A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit.
|}
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
-
 
-
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 
== '''Veterán Kissel autók''' ==
== '''Veterán Kissel autók''' ==
-
 
+
{|align="center" style="border:inset 3px sandybrown"
-
[[Fájl:Kissel_collage.jpg|center|740px]]
+
|-
-
 
+
|colspan="3"|[[Fájl:Kissel_collage.jpg|center|730px]]
-
 
+
|-
-
 
+
|'''[[Kissel Kisselkar]]'''(1908-**)
-
* '''[[Kissel Kisselkar]] modell II. touring''' (1908-**)
+
* modell II. touring
-
[[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]]
+
|[[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]]
-
 
+
|Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW)
-
Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW)
+
|-
-
 
+
| '''[[Kissel Kar model 6-60]]'''  
-
* '''[[Kissel Kar model 6-60]] roadster''' (1909-**)
+
* roadster (1909-**)
-
[[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]]--[[Fájl:09_Kissel_Kar_G60_DV-06-HHC-013.jpg|300px]]
+
* 5244 cc S-6
-
 
+
* 320,0 cu in
-
5244 cc S-6 | 320,0 cu in | 5.2 L.| 60 LE (44,16 KW)
+
* 5.2 L., 60LE(44,16KW)
-
 
+
|[[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]]
-
*'''[[Kissel Kar model D-11]] roadster''' (1911-**)
+
|
-
 
+
|-
-
[[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]]
+
|'''Kissel Kar model 6-60'''
-
 
+
* roadster (1909-**)
-
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
+
|[[Fájl:09_Kissel_Kar_G60_DV-06-HHC-013.jpg|300px]]
-
 
+
|
-
*'''[[Kissel Kar model 4-40]] "semi-racer"''' (1912-**)
+
|-
-
 
+
|'''[[Kissel Kar model D-11]] roadster''' (1911-**)
-
[[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]]
+
|[[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]]
-
 
+
|Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
-
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
+
|-
-
 
+
|'''[[Kissel Kar model 4-40]] "semi-racer"''' (1912-**)
-
*'''[[Kissel Kar model 40]]'''(1911-1924)
+
|[[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]]
-
 
+
|Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
-
[[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]]
+
|-
-
 
+
|'''[[Kissel Kar model 40]]'''(1911-1924)
-
Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW)
+
|[[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]]
-
 
+
|Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW)
-
*Kissel Car model ..... (1920)
+
|-
-
 
+
|Kissel Car model ..... (1920)
-
[[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]]
+
|[[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]]
-
 
+
|
-
* '''[[Kissel Car model 6-45]] speedster''' (1920-1923)
+
|-
-
 
+
|'''[[Kissel Car model 6-45]] speedster''' (1920-1923)
-
[[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]]
+
|[[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]]
-
 
+
|
-
Motor Típus: S-6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L.
+
* Motor Típus: S-6 4656 cc  
-
 
+
* 284,1 cu in, 4,7 L  
-
61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm  
+
* 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm  
-
 
+
* Furat: 84,1 mm 3,311 hüvelyk  
-
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
+
* löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
-
 
+
|-
-
*'''[[Kissel Car model 6-45]] Silver Special speedster''' (1923-1927)
+
|'''[[Kissel Car model 6-45]] Silver Special speedster''' (1923-1927)
-
 
+
|[[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]]
-
[[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]]
+
|
-
 
+
* Motor Típus: I6 4656 ccm, 284,1 cu in  
-
Motor Típus: I6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm  
+
* 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm  
-
 
+
* Furat: 84,1 mm, 3,311 hüvelyk  
-
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
+
* löket: 139,0 mm, 5,472 hüvelyk
-
 
+
|-
-
*'''[[Kissel Car 6-55 Gold Bug]] speedster''' (1922-1928)
+
|'''[[Kissel Car 6-55 Gold Bug]] speedster''' (1922-1928)
-
 
+
|[[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]]
-
[[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]]
+
|Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW)
-
 
+
|-
-
Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW)
+
|'''[[Kissel Car 8-75 Gold Bug]] speedster''' (1925-1927)
-
 
+
|[[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]]
-
*'''[[Kissel Car 8-75 Gold Bug]] speedster''' (1925-1927)
+
|Top Speed 75 mph, 120,675 km / h
-
 
+
* Motor típus: S-8 4717 cc, 287,9 cu in  
-
[[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]]
+
* 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm  
-
 
+
* Furat: 3.2",  81 mm  
-
Top Speed 75 mph | 120,675 km / h
+
* Stroke: 4.5", 114 mm.
-
 
+
|-
-
Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm.
+
|'''[[Kissel Car model 126 White Eagle]] speedster''' (1929-1930)
-
 
+
|[[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]]
-
*'''[[Kissel Car model 126 White Eagle]] speedster''' (1929-1930)
+
|
-
 
+
* Motor típus: S-8 5317 ccm, 324,5 cu in
-
[[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]]
+
* 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
-
 
+
* Furat: 3.3" 84 mm
-
Lycoming Motor típus: S-8 5317 cc | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
+
* Stroke: 4.7" 119 mm
-
 
+
|-align="center" bgcolor="moccasin"
-
Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm.
+
|'''Még több Kissel:'''
-
 
+
|'''[http://wisconsinautomuseum.com/wisconsin-auto-museum-showroom-gallery.html Wisconsin Autómúzeum,képgaléria]'''
 +
|{{commonskat|Kissel vehicles}}
 +
|}
* [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920)
* [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920)
113. sor: 118. sor:
A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
-
[http://wisconsinautomuseum.com/wisconsin-auto-museum-showroom-gallery.html Wisconsin Autómúzeum,képgaléria]
+
 
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 +
== '''Videótár''' ==
== '''Videótár''' ==
-
<youtube>quz5L8R2EqY</youtube>
+
{|align="center" style="border:inset 3px sandybrown"
 +
|-bgcolor="beige" align="center"
 +
|[[Fájl:Imagelogo.jpg]]
 +
|<youtube>quz5L8R2EqY</youtube>
 +
|-bgcolor="beige" align="center"
 +
|
 +
|<youtube>hJHCcGPXdWQ</youtube>
 +
|-bgcolor="beige" align="center"
 +
|
 +
|<youtube>L80AL-Qoa04</youtube>
 +
|-bgcolor="beige" align="center"
 +
|
 +
|<youtube>5E6oYWb3taY</youtube>
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|730px]]
-
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
 
== '''Kapcsolódó hivatkozások''' ==
== '''Kapcsolódó hivatkozások''' ==
 +
{{commonskat|Kissel vehicles}}
*[http://wisconsinautomuseum.com/ Wisconsin Automotive Museum]
*[http://wisconsinautomuseum.com/ Wisconsin Automotive Museum]
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Kissel_Motor_Car_Company KisselKar-Wikipedia]
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Kissel_Motor_Car_Company KisselKar-Wikipedia]
127. sor: 147. sor:
*[http://starship.org/Bugsby/Adventures/2005/Acquisition/index.php 6-55 speedster]
*[http://starship.org/Bugsby/Adventures/2005/Acquisition/index.php 6-55 speedster]
 +
{|align="center" style="border:inset 6px gray"
 +
|-
 +
|style="border:inset 3px silver"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="lightgray" style="border:inset 3px silver"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Kissel]]
 +
|}

A lap jelenlegi, 2012. december 8., 15:01-kori változata

Kissel (Kissel Motor Car Company)
Imagelogo.jpg
"every inch a car"
Alapítva1906. június 5.
AlapítóGeorge Kissel, William Kissel
Megszűnt1930
SzékhelyHartford, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok
Jelmondat"Minden ízében autó"

VeteranBanner2012b450.jpg

Tartalomjegyzék

Kissel márkatörténet

Kisselkar 1917 logo.jpg Kissel 1906.jpg
A Kissel testvérek által létrehozott Kissel számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a Kissel All-Year, mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.

Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót.

A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború befejezése után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani.

A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Kissel autók

Kissel collage.jpg
Kissel Kisselkar(1908-**)
  • modell II. touring
08 Kissell Kar Touring BY 05 MDB 02.jpg Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW)
Kissel Kar model 6-60
  • roadster (1909-**)
  • 5244 cc S-6
  • 320,0 cu in
  • 5.2 L., 60LE(44,16KW)
09 Kissel Kar G 60 Gry DV-06-HHC 01.jpg
Kissel Kar model 6-60
  • roadster (1909-**)
09 Kissel Kar G60 DV-06-HHC-013.jpg
Kissel Kar model D-11 roadster (1911-**) 11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
Kissel Kar model 4-40 "semi-racer" (1912-**) 12 Kissel kar4 40.jpg Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
Kissel Kar model 40(1911-1924) 14-Kissel 40 DV-08 RMH s001.jpg Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW)
Kissel Car model ..... (1920) 1920 Kissel auto Large framed.jpg
Kissel Car model 6-45 speedster (1920-1923) 1923 Kissel Model 6-45 Speedster.jpg
  • Motor Típus: S-6 4656 cc
  • 284,1 cu in, 4,7 L
  • 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
  • Furat: 84,1 mm 3,311 hüvelyk
  • löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
Kissel Car model 6-45 Silver Special speedster (1923-1927) 23-Kissel-6-45-Speedster-DV 09 BC 04.jpg
  • Motor Típus: I6 4656 ccm, 284,1 cu in
  • 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
  • Furat: 84,1 mm, 3,311 hüvelyk
  • löket: 139,0 mm, 5,472 hüvelyk
Kissel Car 6-55 Gold Bug speedster (1922-1928) 24-Kissel-6-55-Gold Bug DV-10 PBC dt015.jpg Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW)
Kissel Car 8-75 Gold Bug speedster (1925-1927) 26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC 08.jpg Top Speed 75 mph, 120,675 km / h
  • Motor típus: S-8 4717 cc, 287,9 cu in
  • 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm
  • Furat: 3.2", 81 mm
  • Stroke: 4.5", 114 mm.
Kissel Car model 126 White Eagle speedster (1929-1930) 1929 Speedster-01white eagle.jpg
  • Motor típus: S-8 5317 ccm, 324,5 cu in
  • 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
  • Furat: 3.3" 84 mm
  • Stroke: 4.7" 119 mm
Még több Kissel: Wisconsin Autómúzeum,képgaléria
A Wikimédia Commons tartalmaz Kissel témájú médiaállományokat.

A fenti felsorolásnál lényegesen több modell keletkezett/létezett, de tengeren túli, réges-régen megszünt márkáról lévén szó, ne is csodálkozzunk az információ hiány miatt. A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.


VeteranBanner2012b.jpg

Videótár

Imagelogo.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Kissel témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg