Jawa

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Jawa autótípusok: tábla, foto, autok)
(Jawa motorkerékpár típusok: táblaszerk.)
29. sor: 29. sor:
=== Jawa motorkerékpár típusok ===
=== Jawa motorkerékpár típusok ===
-
* Jawa 500(1929) 4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= lizenz;
+
{|widht"100%"
-
* Jawa 175 (1932) (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
+
|+ '''JAWA MOTORKERÉKPÁROK'''
-
* Jawa 350 (1934) 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;  
+
!align="center"|Típus
-
* Jawa 350 (1935)4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres;
+
!align="center"|Foto
-
* Jawa 250 (1935)kétütemű, egyhengeres;
+
!align="center"|Leírás
-
* Jawa 100 Robot (1937), kétütemű, egyhengeres;
+
|-align="center"
-
* Jawa 250 Duplex Block (1939), kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva;
+
|Jawa 500(1929)
-
* Jawa 250 typ 11 (1946), kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
+
|[[Fájl:..|250px]]
-
* Jawa 350 typ 12 (1948), eredeti márkanév: Ogar 350, kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
+
|4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= lizenz;
-
* Jawa 500  Typ: 15/00, /01 (1952 − 59) 4 ütemű-kéthengeres, OHC szelepvezérlés,  királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez;
+
|-align="center"
-
* Jawa 250, 350 kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka"  
+
|Jawa 175 (1932)  
-
* Jawa 350 Californian kétütemű-kéthengeres
+
|[[Fájl:..|250px]]
-
* Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954), együléses, "Baumstrunk"
+
|(Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
-
* Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958), együléses, teljes hátsó burkolt;
+
|-align="center"
-
* Čezeta 175 robogó (1956), "prase" ("Schwein");
+
|Jawa 350 (1934)  
-
* Jawa 500 Rennsport 1964  egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC);
+
|[[Fájl:..|250px]]
-
* Jawa 90 (1968-72Cross, Triál és Sport roadster változat;
+
|4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;  
-
* Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (1982-ig, 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel);
+
|-align="center"
-
* Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“ (2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós);
+
|Jawa 350 (1935)
-
* Jawa 50 „Stadion“ (1955) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés)
+
|[[Fájl:..|250px]]
-
* Jawa 50 „Jawetta“ (1960-) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)
+
|4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres;
-
* Jawa 50 „Babetta“ (1970-) Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;
+
|-align="center"
 +
|Jawa 250 (1935)
 +
|[[Fájl:..|250px]]
 +
|kétütemű, egyhengeres;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 100 Robot (1937),  
 +
|[[Fájl:..|250px]]
 +
|kétütemű, egyhengeres;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 250 Duplex Block (1939),  
 +
|[[Fájl:..|250px]]
 +
|kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 250 typ 11 (1946),  
 +
|[[Fájl:..|250px]]
 +
|kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 350 typ 12 (1948),  
 +
|[[Fájl:..|250px]]
 +
|eredeti márkanév: Ogar 350, kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 500  Typ: 15/00, /01 (1952 − 59)  
 +
|
 +
|4 ütemű-kéthengeres, OHV szelepvezérlés,  királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 250, 350 (1954-től)
 +
|
 +
|kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka"  
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 350 kétütemű-kéthengeres
 +
|
 +
|Californian
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954),  
 +
|
 +
|együléses, "Baumstrunk"
 +
|-
 +
|Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958),  
 +
|
 +
|együléses, teljes hátsó burkolt;
 +
|-align="center"
 +
|Čezeta 175 robogó (1956),  
 +
|
 +
|"prase" ("Schwein");
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 500 Rennsport 1964   
 +
|
 +
|egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC);
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 90 (1968-72)
 +
|
 +
|Cross, Triál és Sport roadster változat;
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (1982-ig, 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel);
 +
|
 +
|
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“  
 +
|
 +
|(2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós);
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 „Stadion“ (1955)  
 +
|
 +
|Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés)
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 „Jawetta“ (1960-)  
 +
|
 +
|Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)
 +
|-align="center"
 +
|Jawa 50 „Babetta“ (1970-)  
 +
|
 +
|Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;
 +
|-align="center"
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-align="center"
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|}
=== '''Jawa autótípusok''' ===  
=== '''Jawa autótípusok''' ===  

A lap 2012. szeptember 6., 12:05-kori változata

Jawa nyitás kis türlmet!

Jawa
Jawa logo 01.jpg
Jawa, Cseh Köztársaság
Alapítva1929
AlapítóFrantisek Janeček
SzékhelyPárga, Cseh Köztársaság

Tartalomjegyzék

Jawa bevezető

Const1.gif


A Jawa története

A cikk készül, addig is "videó sarok"...........

Jawa típusok

A legelső Jawa-k, Jawa "500 Wanderer", "175 Villiers"liszenc alapján gyártott modellek.
Jawamuseum J175 J500.jpg

Jawa motorkerékpár típusok

JAWA MOTORKERÉKPÁROK
Típus Foto Leírás
Jawa 500(1929) [[Fájl:..|250px]] 4 ütemű, OHV vezérlésű, egyhengeres, kardántengely hajtású, =Wanderer= lizenz;
Jawa 175 (1932) [[Fájl:..|250px]] (Villiers Engineering Ltd.), kétütemű - egyhengeres, a motorokat és alkatrészeket a Villiers szállította, később Jawa motorral szerelve, melyet liszenc alapján gyártottak;
Jawa 350 (1934) [[Fájl:..|250px]] 4 ütemű, SV vezérlésű, egyhengeres;
Jawa 350 (1935) [[Fájl:..|250px]] 4 ütemű, OHV vezérlés, egyhengeres;
Jawa 250 (1935) [[Fájl:..|250px]] kétütemű, egyhengeres;
Jawa 100 Robot (1937), [[Fájl:..|250px]] kétütemű, egyhengeres;
Jawa 250 Duplex Block (1939), [[Fájl:..|250px]] kétütemű, egyhengeres, a váltószerkezet a motorblokkal egy házba integrálva;
Jawa 250 typ 11 (1946), [[Fájl:..|250px]] kétütemű, egyhengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
Jawa 350 typ 12 (1948), [[Fájl:..|250px]] eredeti márkanév: Ogar 350, kétütemű-kéthengeres, hátsó rugóstag felfüggesztéssel;
Jawa 500 Typ: 15/00, /01 (1952 − 59) 4 ütemű-kéthengeres, OHV szelepvezérlés, királytengely csigakerekes áttétellel(1952-1956), a 15/02 típus, kúpkerekes királytengellyel az OHC vezérléshez;
Jawa 250, 350 (1954-től) kétütemű-kéthengeres; 125, 150 és 175 (1954-től), "Kývačka"
Jawa 350 kétütemű-kéthengeres Californian
Jawa 50 Pionýr typ 550 (1954), együléses, "Baumstrunk"
Jawa 50 Pionýr typ 555 (1958), együléses, teljes hátsó burkolt;
Čezeta 175 robogó (1956), "prase" ("Schwein");
Jawa 500 Rennsport 1964 egyhengeres-4ütemű, OHV vezérlés (salakmotor/pályaverseny), előtte -ESO S45- (1953-tól), 1976 után (OHC-DOHC);
Jawa 90 (1968-72) Cross, Triál és Sport roadster változat;
Jawa 50 Typ 23 „Mustang“ (1982-ig, 2 üléses, motorja egyezik a 20, 21-es modellekkel);
Jawa 50 Typ 05, 20, 21 „Pionýr“ (2 üléses, térdvédős, vagy teljes burkolatú robogó, 3 sebességes, lábváltós);
Jawa 50 „Stadion“ (1955) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, könnyített kiépítés)
Jawa 50 „Jawetta“ (1960-) Mofa, 2 fokozatú kézi váltó, burkolt)
Jawa 50 „Babetta“ (1970-) Mofa, 1 fokozat, röpsúlyos automata kuplung, tranzisztoros gyújtás;

Jawa autótípusok

A Jawa, bár ez nem-igazán közismert, autókat is gyártott, nem is rosszakat!

Jawa "MINOR" 1938

800px-Jawa Minor 1938 01.jpg
(Minden információ az alapváltozatokra/modellekre vonatkozik)
JAWA AUTÓTÍPUSOK
Típus Foto Leírás
Jawa 700 (1934) Jawa 700 03b.jpg Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 684 cm³, 15 kW, quer hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 720 kg, max. 80 km/h; modifizierte Lizenzversion DKW Meisterklasse
Jawa Minor I (1937−1939, 1945)
800px-Jawa Minor 1938 01.jpg
Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs hinter der Vorderradachse, 3-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90 km/h
Aero Minor II (1946−1951) Aerominor.jpg Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 616 cm³, 15 kW, längs vor der Vorderradachse, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, Leermasse 700 kg, max. 90−100 km/h
Aero Minor III (1951) Aero-Minor III.jpg Wassergekühlter Reihen-2-Zylinder, 651 cm³, 17 kW, 4-Gang-Getriebe, Frontantrieb, max. 100 km/h. Ein Prototyp, wohl für eine Serienproduktion beabsichtigt, die jedoch wegen der abrupten Einstellung des Minor-Programms 1951 nicht mehr verwirklicht wurde.

Jawa Race, Cross, Trial, Speedway és Military érdekességek

1971 Jawa Typ 673.jpg

Jawa 250 typ 557 t 01.jpg

Jawa icerace.jpg

Jsixdays 1971.jpg

MDUM Jawa-Gimo-.jpg

Jawa képtár

Jawa sport

IvanMaugersFamousBikes.jpg


1991.jpg

A Jawa napjainkban

889 05 002.png

Referenciák, hivatkozások

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Jawa_Motors
  2. http://de.wikipedia.org/wiki/Jawa
  3. http://pl.wikipedia.org/wiki/Jawa_(motocykl)
  4. http://www.jawaczownersclub.co.uk/
  5. http://www.jawaklubben.se/
  6. http://www.eltsen.cz/jawa/
  7. http://www.jawa.eu/company/museum.htm?lang=en
  8. http://heinkelscooter.blogspot.hu/2009/10/ceske-krumlov-jawa-museum.html
  9. http://www.motosolvang.com/bike_pages/1970_Jawa_Speedway_Racer.htm
  10. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jawa_500_OHV_(Muzeum_motocykl%C5%AF_Lesn%C3%A1_u_Znojma).JPG
  11. Jawa információk (DE)