Ford Cologne V6 motorok

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2016. február 18., 10:22-kor történt szerkesztése után volt.
FORD COLOGNE V6
V6 kln.gif
Ford Cologne (Taunus) V6 benzinmotor
Gyártási adatok
GyártóFord Motor Company
Gyártás helyeKöln, Németország
Gyártás éve<1962-2011>
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
MotorÖntöttvas motorblokk - V6
FelépítésOHV szelepvezérlés, porlasztós és befecskendezős változatok

Kapcsolódó modellek
Ford Cologne V4; Ford Cyclone


Tartalomjegyzék

A Ford Cologne (Taunus) V6-os motorról általában

Leírás--- jön Az eredeti Ford "kölni" V6 motor , más néven a "Ford Taunus V6" alaptípusa, egy 2*3 hengeres 60°-os szöget bezáró öntöttvas blokk, egy vezérmű tengellyel és OHV szelep vezérléssel.  A V6 motort, illetve továbbfejlesztett változatait 1965-től folyamatosan gyártották a Ford Motor Company Kölni gyárában, Németországban. Eredeti formájában, szorosan kötődik a Ford Taunus V4-es motor konstrukciójához, hozzátéve két hengert, és elhagyva a kiegyensúlyozó (balance saft) tengelyt. Ezen kívül az angol Ford Essex V6-os motortípusa, és az USA GMC "Truck V6" voltak az első tömeggyártású V6-os motorok a világon, az 1960-as években.

A a kölni V6 gyártási sorozatainak kialakítása a motorok lökettérfogata tekintetében, az 1.8, 2.0, 2.3, 2.4, 2.6, 2.8, 2.9 és 4.0 literes változatokat tartalmazta. A gyártott típusok, kivéve a Cosworth 24 szelepes variánst, valamint a későbbi 4,0 literes SOHC motort, OHV szelepvezérléssel, és egyetlen, a két hengersor közötti vezérműtengellyel látták el.

Ford v6 cologne black.jpg

Eredetileg a kölni V6 a Németországban és a kontinentális Európa területén való alkalmazásra szánták, míg a brit "Essex" V6 a brit piacon került alkalmazásra, többségében a Ford járműveiben. A Kölni és az Essex motorok technikai fejlesztéseiket és konstrukciójukat tekintve, egyáltalán nem voltak kapcsolatban egymással. Később, a kölni V6-os került alkalmazásra az Essex V6 előállításának megszűntével, a brit piacon is. Ezeket a motorokat felhasználták az Egyesült Államokban is, különösen a kompakt teherautók erőforrásaként.

A kölni V6 konstrukciója kompatibilis a Taunus V4 kialakításával, úgy mint az erőátviteli rendszer kapcsolatai, a motortartó bakok, a hengerfej "siamesed" kipufogógáz elvezetés kialakítása. Az utóbbi funkció nagyon jó volt a kompatibilitás szempontjából, de szegényebben viszonyult a teljesítményre nézve. A 2.4, 2.9 és 4.0 L-es változatoknál már három kiömlő lett kiképezve, így előnyösebbek voltak a teljesítmény viszonyok is. A motorok karburátoros és injektoros változatokban kerültek gyártásra.

Cologne V6 változatok

Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.

1.8

A legkisebb "kölni "V6-os az 1812 ccm (1,812 l; 110,6 cu in) egy 80,0 mm, 60,14 mm-es löket viszonnyal. A kimeneti teljesítmény 82 LE (60 kW), a nyomaték 135 Nm (100 lb · ft). A Ford 17M P7 modellbe került beszerelésre 1968-1971 között.

2.0

2.3

2.6

2.6 RS

2.8

2.9

2.9 Cosworth

4.0

SOHC

Turbo és kompresszoros változatok

Kapacitásnövelés a 2.8 és 2.9 motoroknál (3,5 és 3,7 liter)

A kölni V6-os motorok felhasználása különféle típusokban

  • Ford Capri
  • Mercury Capri
  • Ford Consul
  • Ford Granada
  • Ford Cortina
  • Ford Taunus
  • Ford Sierra
  • Ford Scorpio
  • Merkur Scorpio
  • Ford Transit
  • Ford Aerostar
  • Panther Kallista 2.8L
  • Panther Kallista 2.9i
  • Reliant Scimitar SE6b
  • TVR Tasmin series (a.k.a. "Wedge")
  • TVR S series (S1, S2, S3, S4)

Források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Ford Cologne V6 motorok témájú médiaállományokat.