DAF

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2015. április 12., 14:09-kor történt szerkesztése után volt.
DAF
Daf 1928.jpg
DAF 1928 - Hollandia
Alapítva1958
AlapítóDAF Trucks
Megszűnt1975
SzékhelyHollandia
A(z) DAF weboldala


Tartalomjegyzék

Bevezető

DAFsmall.jpg

A Volvo által 1975-bem bekebelezett DAF igazi kuriózummal rukkolt elő indulásakor, hiszen bemutatta a fokozatmentes automata váltót (Variomatic system), melynek továbbfejlesztett változata ma már minden robogóban megtalálható.

Veterán DAF autók

Tuning-daf-600-06.jpg

DAF személygépkocsi gyártás

A DAF Variomatic az 1958-as Autószalonon került bemutatásra Amsterdam-ban (NL). A reakció a sajtó és a közönség részéről elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmesen elszállít négy embert és csomagjaikat, gazdaságos és automata révén, nagyon könnyű vezetni.

Az egyszerűség és a Variomatic teljesen automata váltó, mindez elérhető áron, népszerűvé tette az átlagemberek körében a kifejezetten kis-kategóriás autót. Eddig az automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autókban kerültek beépítésre. Továbbá a hagyományos automata sebességváltók nem voltak igazán hatékonyak. A fokozatmentes, egyszerűen kezelhető, könnyen javítható, olcsó automata váltó csábítása sokakat vonzott.

Az első DAF 1959-ben jelent meg az utcákon, egy 600 ccm-es, léghűtéses kéthengeres boxermotoros erőforrással. Ez a motorkonstrukció maradt (később 746ccm-re bővítve, DAF 33) 1975-ig.

A motor teljesítményét 1967-ben, a 850ccmáes változat bevezetésével a DAF 44-nél megnövelték, és 1975-ig gyártották a DAF 46 változatot.

Daf55marathon1971-01.jpg

1968-ban indult a DAF 55 változat, amely a Renault 1108cc vízhűtéses motorját örökölte meg. Ez az autó ugyanazokkal az alapvető karosszéria kialakításokkal készült, mint a 44, de a nagyobb motor bevezetésével a DAF több vásárlót próbált megkörnyékezni.

A DAF folytatta a léghűtéses autók gyártását, emellett az 55, majd később a 66 (amely felváltotta a 55-t 1972-ben) már a Renault 1300 ccm-es változatát kapta. A váltó még természetesen Variomatic erőátvitel, de a hátsó felfüggesztést áttervezik és egy de-Dion keresztmerevítő lengőkar/tag kerül beépítésre.

Miután a Volvo átveszi, a DAF modellek eltűnnek a piacról, kivéve a DAF 46-ot, illetve a 66-os modellt felváltja a Volvo 66. 1976-ban a Volvo elindította a Volvo 343 szériát, ami eredetileg, mint DAF 77 volt előírányozva. A Volvo 343-ben fejlesztése a Volvo 340/360 tartományban folytatódott 1992-ig, a variomatic váltóval szerelt kisautók tekintetében.

DAF variomatic fokozatmentes váltó

A Variomatic volt az agy gyermeke Dr. Hub van Doorne (van Doorne a Automobiel FABRIEKEN - DAF), és folyamatosan változtatható arányaiban - nem volt észrevehető sebességváltást. A csigák az átviteli kiterjesztett és szerződött, attól függően, hogy a sebesség, útviszonyok, valamint a vezetőoldali kereslet automatikusan. Műnél, hogy a hátsó kerekek továbbították gumi-kompozit szíjak. Ez lett az úgynevezett "autó száz fogaskerekek", és "a legegyszerűbb modell a világon vezetni". Volt egy váltókart az első ülések között - egyszerűen tolja előre menni előre és hátra, hogy menjen vissza! És mint minden más automatikus autó, már csak két pedál - gáz- és fékpedál.

DAF 600 röntgenrajz


DAF Variomatic fokozatmentes váltó

DAF koncepciók, érdekességek, autósport

Koncepció autók a DAF laborból

  • Siluro by Michelotti
  • OSI - DAF city car
  • Kalmar - A Svéd Posta számára
  • Kini - Egy vidám szabadidő-autó

Autósport

  • DAF 55 Marathon
  • DAF 55 F3 race car
  • DAF Huron Touring race car
DAF Tecno F3 1968 r3q.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz DAF témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg
A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=DAF