DAF

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2015. április 12., 12:35-kor történt szerkesztése után volt.
DAF
Daf 1928.jpg
DAF 1928 - Hollandia
Alapítva1958
AlapítóDAF Trucks
Megszűnt1975
SzékhelyHollandia
A(z) DAF weboldala


Tartalomjegyzék

Bevezető

DAFsmall.jpg

A Volvo által 1975-bem bekebelezett DAF igazi kuriózummal rukkolt elő indulásakor, hiszen bemutatta a fokozatmentes automata váltót (Variomatic system), melynek továbbfejlesztett változata ma már minden robogóban megtalálható.

Veterán DAF autók

Tuning-daf-600-06.jpg

DAF személygépkocsi gyártás

Szerkesztés alatt!! A DAF Variomatic indult az 1958-as Autószalonon Amsterdam . A reakció a sajtó és a közönség elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmes szállítására négy ember és csomagjaik számára, gazdaságilag és szintén nagyon könnyű vezetni.


Ez volt az oka az egyszerűség és ragyogó a Variomatic teljesen automata váltóval. Eddig automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autók. És a hagyományos automata sebességváltók nem voltak nagyon hatékony. A Variomatic volt az agy gyermeke Dr. Hub van Doorne (van Doorne a Automobiel FABRIEKEN - DAF), és folyamatosan változtatható arányaiban - nem volt észrevehető sebességváltást. A csigák az átviteli kiterjesztett és szerződött, attól függően, hogy a sebesség, útviszonyok, valamint a vezetőoldali kereslet automatikusan. Műnél, hogy a hátsó kerekek továbbították gumi-kompozit szíjak. Ez lett az úgynevezett "autó száz fogaskerekek", és "a legegyszerűbb modell a világon vezetni". Volt egy váltókart az első ülések között - egyszerűen tolja előre menni előre és hátra, hogy menjen vissza! És mint minden más automatikus autó, már csak két pedál - gáz- és fékpedál.

Az első DAF szállítottak ki 1959-ben, egy 600cc DAF célja, léghűtéses kéthengeres motort. Ez ugyanaz a motor maradt a termelés a kibővített 746cc köntösben 1975-ig a 33.

A motor teljesítménye nőtt 1967-ben a 850cc bevezetésével a DAF 44, és folytatta a termelést 1975-ig a DAF 46.

1968-ban, a DAF 55 indult, amely korábban a Renault 1108cc vízhűtéses motorral. Ez az autó ugyanazokkal az alapvető karosszéria, mint a 44. bevezetésével ez a nagyobb motor, DAF fellebbezett több ügyfelet.

DAF folytatódott a léghűtéses autók mellett a 55, majd később 66, amely felváltotta a 55 1972-ben 66 is élt a 1300cc változata a Renault motor, még természetesen használja a Variomatic átvitel, de az áttervezett hátsó szuszpenziótól de-Dion set-up.

Miután a felvásárlási Volvo, DAF modellek vették ki a piacról, eltekintve a DAF 46, és a 66 felváltotta a Volvo 66.

Aztán 1976-ban, Volvo elindította a Volvo 343, ami eredetileg indult, mint egy DAF 77 volt DAF autók túlélte. A 343-ben fejlődött az évek során a Volvo 340/360 tartományban, és folytatta a piacon, még Variomatic 1992-ig.

DAF variomatic fokozatmentes váltó

DAF koncepciók, érdekességek, autósport

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz DAF témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg
A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=DAF