Citroën

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Citroën | logo = Fájl:Citroen_logo.gif | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = André-Gustave Citroën | megszűn…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Citroën
| név = Citroën
-
| logo = [[Fájl:Citroen_logo.gif]]
+
| logo = Citroen_logo.gif
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  

A lap 2010. május 10., 13:29-kori változata

Citroën
Citroen logo.gif
AlapítóAndré-Gustave Citroën
SzékhelySaint-Ouen, Seine-Saint-Denis, Franciaország
A(z) Citroën weboldala


Veterán márkatörténet

A Citroënt alapító André-Gustave Citroën mérnöki tehetségével és karizmatikus személyiségével rendkívül gyorsan sikerre vitte a céget. Az autóipar történetírói gyakran hasonlítják Henry Fordhoz, hiszen Citroën gyárában meghonosította a tömegtermelést, mely nagymértékben járult hozzá sikereihez. Látva tehetségét, a francia állam az I. világháború segítségét kérte a hadiipari termelés fokozásához, cserébe korszerű gyárat adott, melyben a legmodernebb gépekkel dolgozhatott.

Már első autója is rendkívül sikeres volt, a Citroën 10hp Type A olcsó volt, ráadásul fenntartása sem került sokba. Citroënt folyamatosan fűtötte a vállalkozó szellem, így „szabad kapacitásait” kihasználva taxivállalkozást, illetve nemzeti buszvállalatot indított. Az 1930-as évekre a fókuszvesztés nyilvánvaló jelei mutatkoztak: a gyár által kínált modellek évtizedes technikán alapultak, ezért a Citroën új fejlesztésekbe fogott, ennek eredménye a Citroën Traction, mely sikeres volt ugyan, de rendkívül komoly pénzeket emésztett fel. A csődtől a Michelin gumigyártó mentette meg a céget.

A háború után jelent meg a Citroën 2CV, az emblematikus modell gyártása évtizedeken át tartott. 1955-ben mutatta be a Citroën a DS modellt, mely lenyűgöző karosszériájával és kifinomult technikájával évtizedekkel előzte meg korát. A DS-ben többek közt hidraulikus felfüggesztés és mechanikus szerkezettel megvalósított kanyarkövető fényszóró kapott helyet. Ez volt az első sorozatgyártású autó, mely alapfelszereltségként tárcsafékeket kapott.


Veterán Citroën autók


Kapcsolódó hivatkozások