Barkas

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Barkas | logo = Barkas-logo.png | képméret = 200px | képaláírás = | alapítva = 1961 | alapító = | megszűnt = 1991 | székhely = Chemnitz, NDK…”)
 
2. sor: 2. sor:
| név = Barkas
| név = Barkas
| logo = Barkas-logo.png
| logo = Barkas-logo.png
-
| képméret = 200px
+
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1961
| alapítva = 1961

A lap jelenlegi, 2011. január 3., 19:40-kori változata

Barkas
Barkas-logo.png
Alapítva1961
Megszűnt1991
SzékhelyChemnitz, NDK


Tartalomjegyzék

Veterán Barkas márkatörténet

A Barkas egy keletnémet kisbusz- illetve kisebb szállítójárműgyártó vállalat volt a mai Chemnitzben (akkor Karl-Marx-Stadt). A vállalat az 1961-ben államosított Framo teherautógyár utódaként alakult Karl-Marx-Stadtban. A gyártás 1961-től 1991-ig tartott, a rendszerváltás után, számos kelet-európai autógyárhoz hasonlóan, nem tudta felvenni a versenyt a nyugati cégekkel, és felvásárló híján csődbe ment.

A Barkas legismertebb típusa, a B1000-es 1962-ben, a lipcsei vásáron mutatkozott be először. A gépekbe egészen 1989-ig kétütemű Wartburg motor került, majd 1989-től 1991-ig, a cég megszűnéséig, 1.3-as VW motorral szerelték fel a járműveket. (Utóbbiak a B1000/1 jelzést kapták). Összesen 175 740 B1000-es és 1 961 B1000/1-es készült a gyár 30 éves működése alatt. Még Egyiptomba is eljutottak a mikrobuszként, zárt áruszállítóként és kétüléses kisteherautó változatban gyártott járművek. Hazánkban a Magyar Posta használt nagyon sok Barkast, egészen az 1990-es évek elejéig a legelterjedtebb postai szállítóautó volt.

Veterán Barkas modellek


Kapcsolódó Barkas videók

A Barkas vége I. rész (német narráció)

A Barkas vége II. rész (német narráció)


Kapcsolódó Barkas források, hivatkozások