BMW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán BMW autók)
85. sor: 85. sor:
* [[BMW 635]] (1978-1981)
* [[BMW 635]] (1978-1981)
* [[BMW M 635]] (1983-1989)
* [[BMW M 635]] (1983-1989)
-
* [[BMW M1]] (1978-1981)
+
* [[BMW M1]] E26 (1978-1981)
-
* [[BMW 315]] (1978-1983)
+
* [[BMW 315]] E21 (1978-1983)
-
* [[BMW 316]] (1975-1982)
+
* [[BMW 316]] E21 (1975-1982)
-
* [[BMW 318]] (1975-1982)
+
* [[BMW 318]] E21 (1975-1982)
-
* [[BMW 320]] (1975-1982)
+
* [[BMW 320]] E21 (1975-1982)
-
* [[BMW 323]] (1977-1982)
+
* [[BMW 323]] E21 (1977-1982)
== Veterán BMW motorok ==
== Veterán BMW motorok ==

A lap 2010. május 3., 14:36-kori változata

BMW (Bayerische Motoren Werke)
BMW logo.png
Alapítva1916. március 7.
AlapítóFranz Josef Popp
SzékhelyMünchen, Németország
JelmondatThe Ultimate Driving Machine
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala



Veterán márkatörténet

Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.

Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.


Veterán BMW autók

Veterán BMW motorok

A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=BMW