BMW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán BMW autók)
(II. világháború utáni oldtimer BMW modellek)
52. sor: 52. sor:
* [[BMW 340]] (1949-1953)
* [[BMW 340]] (1949-1953)
-
* [[BMW 501]] (1952-1958)
+
* [[BMW 501]] (1952-1964)
-
* [[BMW 502]] (1954-1958)
+
* [[BMW 502]] (1954-1964)
 +
* [[BMW Isetta 250]] (1955-1962)
 +
* [[BMW Isetta 300]] (1956-1962)
* [[BMW 2.6]] (1958-1961)
* [[BMW 2.6]] (1958-1961)
* [[BMW 3,2]] (1958-1961)
* [[BMW 3,2]] (1958-1961)
-
* [[BMW 2600]] (1961-1964)
 
-
* [[BMW 3200]] (1961-1963)
 
* [[BMW 503]] (1956-1959)
* [[BMW 503]] (1956-1959)
* [[BMW 507]] (1956-1959)
* [[BMW 507]] (1956-1959)
-
* [[BMW 3200 CS]] (1962-1965)
 
-
* [[BMW Isetta]] (1955-1962)
 
* [[BMW 600]] (1957-1959)
* [[BMW 600]] (1957-1959)
-
* [[BMW 700]] (1959-1964)
+
* [[BMW 700 (LS)]] (1959-1965)
-
* [[BMW LS]] (1964-1965)
+
* [[BMW 3200 CS]] (1962-1965)
 +
 
 +
'''"BMW New Class"'''
 +
 
* [[BMW 1500]] (1962-1964)
* [[BMW 1500]] (1962-1964)
-
* [[BMW 1600]] (1964-1975)
+
* [[BMW 1600]] (1964-1968)
-
* [[BMW 1800]] (1963-1973)
+
* [[BMW 1602]] (
-
* [[BMW 2000]] (1966-1973)
+
* [[BMW 1800]] (1964-1971)
-
* [[BMW 1502]] (1975-1977)
+
* [[BMW 1800 TI/SA]] (1964-1965)
-
* [[BMW 1802]] (1971-1975)
+
* [[BMW 2000]] (1966-1972)
 +
* [[BMW 2000 C/CS]] (1966-1975)
* [[BMW 2002]] (1968-1976)
* [[BMW 2002]] (1968-1976)
-
* [[BMW 2500]] (1968-1971)
+
* [[BMW 2002 Turbo]] (1973-1974)
-
* [[BMW 2800]] (1968-1975)
+
* [[BMW Baur Cabriolet]] (1967-1975)
 +
* [[BMW 1802]] (1971-1975)
 +
* [[BMW 1502]] (1975-1977)
 +
 
 +
'''BMW E3'''
 +
 
 +
* [[BMW 2500 (E3)]] (1968-1971)
 +
* [[BMW 2800 (E3)]] (1968-1975)
 +
 
* [[BMW 2,8 L]] (1975-1977)
* [[BMW 2,8 L]] (1975-1977)
* [[BMW 3,0]] (1971-1977)
* [[BMW 3,0]] (1971-1977)

A lap 2010. július 6., 07:27-kori változata

BMW (Bayerische Motoren Werke)
BMW logo.png
Alapítva1916. március 7.
AlapítóFranz Josef Popp
SzékhelyMünchen, Németország
JelmondatThe Ultimate Driving Machine
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala



Tartalomjegyzék

Veterán BMW márkatörténet

Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.

Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.


Veterán BMW autók

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek

II. világháború utáni oldtimer BMW modellek

"BMW New Class"

BMW E3

Veterán BMW motorok

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW motorok

II. világháború utáni oldtimer BMW motorok

Kapcsolódó veterán BMW hivatkozások

A BMW örökség - A BMW hivatalos márkatörténeti oldala

A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=BMW