Isuzu 117
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Isuzu 117 coupé | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Isuzu |
Gyártás helye | Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan |
Kategória | compact GT-type sports car |
Tervező | Giorgetto Giugiaro |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4310 mm |
Szélesség | 1600 mm |
Magasság | 1310 mm |
Tömeg | 1075 kg |
Alváz | önhordó |
Tengelytáv | 2500 mmm |
Üzemanyag | motortípus sszerint |
Teljesítmény | |
Motor | DOHC
1.6 L G161S I4; 1.6 L G161W I4; 1.8 L G180Z I4; 1.8 L G180W I4; 2.0 L G200W I4; 2.2 L C223 diesel I4 |
Felépítés | Orrmotor, hátsőkerék hajtás "FR" |
Váltó | 4-speed manual
5-speed manual 3-speed automatic |
Kapcsolódó modellek | |
Isuzu Florian, Isuzu Piazza |
Tartalomjegyzék |
Az Isuzu 117 Coupé
A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.
A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.
Korai évek
---fordítás alatt---A 117 Coupé volt debütált prototípus a 1966 Genfi Autószalonon , és később kiderült, a Tokyo Motor Show ugyanabban az évben. 1968-ban, Isuzu kezdett előzetes kisüzemi termelés 117 Coupé, amelyek ténylegesen kézzel mennyiségben ritkán haladja meg az 50 havonta. A marketing szemlélet hasonló volt a Nissan Silvia , előállított körüli időben. Az első motor elérhető volt egy 1,6 L DOHC , soros négyhengeres , és 1970-ben, az elektronikus üzemanyag-befecskendező egység Bosch debütált, a D-Jetronic rendszer. A modell felszerelve üzemanyag-befecskendező nevezték a EK (az "elektronikus vezérlés").
Az autó jött egy hosszú listát alapfelszereltség (bőr ülések, műszerfal készült tajvani kámfor babér fa, és fejtámlák), és nagyon drága volt a japán szabványoknak. Ez az érintett még a kevésbé luxus 1800N változat hozzáadott 1971-ben hajtott egy egyszerűbb 1,8 l SOHC karburátoros motort.
A tömegtermelés
A 117 Coupé egyre nagyon népszerű, és a kívánt modellt, és az advent az együttműködés a General Motors , Isuzu úgy döntött, hogy elmozdulás a modell a tömeggyártás. Ez a változás történt 1973 márciusában értékesítés (a japán belföldi piacon) ugrott megfelelően, ettől 965 egységek 1972-9506 egység 1974 [ 1 ] A 1,8 L motor szabvánnyá váltak, több változatban kapható, vagy anélkül üzemanyag-befecskendezés és DOHC vagy SOHC valvetrains. Kimenetek valamelyest csökkentek 1975 októberében, mivel új, szigorúbb kibocsátási előírások hatályba lépése.
1976 májusában a manuális sebességváltók cserélték ötfokozatú egység. [ 2 ]
Facelift
---fordítás alatt--- 1977 novemberében, Isuzu döntött, így a 117 Coupé facelift , ami felváltja az eddigi első lökhárító, négy kerek fényszóró modernebb egy négyszögletes lámpa (tartva számuk négy). Annak érdekében, hogy tovább csökkentse a gyártási költségeket, műanyag díszlécek használtak a belső teret. 1978-ban, a 1,95 literes motorral debütált, és 1979-ben az XD dízelmotoros változatot adunk.1979-től kezdve, egy speciális változata, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.
A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.