Daihatsu
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Daihatsu | |
Daihatsu Motor Co., Ltd. | |
Alapítva | 1907 március, 1951. március 1. |
Alapító | prof. Yoshinki és Turumi Osaka |
Székhely | Oszaka, Japán |
Kulcsemberek | Koichi Ina (Chairman) Masanori Mitsui (President) |
A(z) Daihatsu weboldala |
Tartalomjegyzék |
Rövid ismertető
A Daihatsu 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a Toyota is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott.
A cég történetének főbb állomásai:
- 1907 - Megalakul a Hatsudoki Seizo Co., Ltd.
- 1951 - Névváltoztatás: Daihatsu Motor Co., Ltd.
- 1967 - A Daihatsu együttműködésbe kezd a Toyota Motor Corporation-nel.
Az első 3 kerekes, motoros haszongépjármű a Daihatsu HA 1930-ban kerül legyártásra, amit több típus követ, egészen 1951-ig, mikor a Daihatsu Motor Co. nevet felvéve kis személyautók gyártásába kezd. Az első személyautó a Daihatsu Bee, ekkor mutatkozik be.
Veterán Daihatsu autók
- Daihatsu Bee (1953-1958)
- Daihatsu Compagno 800 (1963-1967)
- Daihatsu Compagno Spider 800 (1965-1967)
- Daihatsu Compagno 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Compagno Spider 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Consorte (1969-1977)
- Daihatsu Fellow (360) (1966-1969)
- Daihatsu Fellow Max (1969-1977)
- Daihatsu Taft (1974-1984)
- Daihatsu Charade (1977-1983)
Veterán márkatörténet
Daihatsu "idővonal"
- 1907 - Hatsudoki Seizo Co., Ltd., cégalapítás
- 1951 - A vállalat új neve: Daihatsu Motor Co., Ltd.
- 1963 - Bevezetik a Daihatsu Compagno modellt, amely univerzális platform, több karosszéria változat kialakítására.
- 1967 - Együttműködési megállapodás a Toyota Motor Corporation-nel
- 1971 - Megjelenik az első generációs Daihatsu Delta Truck modell Japánban, négykerék meghajtással és hat tonnás terhelhetőséggel.
- 1975 - Megkezdődött a dízelmotorok gyártása a SEMAL céggel közösen(Portugália) az új Portaro 4X4 Offroad járművekhez.
- 1987 - Daihatsu bemutatkozik az amerikai autópiacon a Charade modelljével.
- 1988 - A Toyota tulajdoni hányaddal 51%-ra emelkedik. A Daihatsu bevezeti a Daihatsu Rocky-t az amerikai piacon.
- 1992 - A Daihatsu februárban leáll amerikai eladásokkal, és megszűnik a termelés az USA-speciális járművek tekintetében.
- 2002 - Daihatsu folytatja az USA-spec járművek egyes modelljeinek gyártását.
- 2011 - A Daihatsu nyilatkozik, gépkocsik értékesítése Európa-szerte, 2013 január 31-én megszűnik.
Autógyártás a Daihatsu-nál
Kapcsolódó hivatkozások