Porsche 928

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 27., 05:15-kor történt szerkesztése után volt.
Porsche 928
928logo.jpg
Gyártási adatok
GyártóPorsche
Gyártás helyeStuttgart, Németország
Gyártás éve1977-1982
Darabszám17669
KategóriaGT, 2 ajtós kupé
TervezőWolfgang Möbius
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4520 mm
Szélesség1890 mm
Magasság1275 mm
Tömeg1450 kg
Alvázönhordó, acél
Tengelytáv2500 mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motor4,5 literes
FelépítésV8
Váltó5 fokozat, kézi; 3 v. 4. fokozat, automata
Teljesítmény240 LE 5250 rpm
Max. nyomaték344 Nm 3600 rpm
ÁtlagfogyasztásNA
Gyorsulás7 sec/60mph
Max. sebesség222 km/h

Kapcsolódó modellek
928 8, 8/82, 84, CS, SE, GT, GTS


Tartalomjegyzék

Veterán Porsche 928 típustörténet

PorscheLogo.jpg

Az 1977-ben bemutatott Porsche 928 típussal az volt a Porsche nem titkolt szándéka, hogy a rendkívül sikeres Posrche 911 utódáját piacra dobja. A Posrche 911 már régóta öregbítette a Posrche jó hírét, ugyanakkor a márka vezetése attól tartott, hogy a csak apróbb változásokon átesett modell unalmassá válik, miközben a piac új aszfaltszaggató modelleket vár a stuttgarti gyártól.

A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911-el.

A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó Weissach-tengely-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest.

A modell később lassan megtalálta helyét a palettán, később újabb típusok, így az erősebb Porsche 928 S követték.

Képtár

Porsche928 rengen.jpg


Dokumentumok

Porsche928sum.jpg

Motorkarakterisztika - nyomaték és teljesítmény

Kfp928.gif<928¤928GTS>Kfp928gts.gif

Versenyek

2011928sport01.jpg

Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások