Pannónia TLT

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. október 11., 15:11-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Pannónia TLT
Gyártási adatok
GyártóCsepeli Motorkerékpárgyár
Gyártás helyeMagyarország, Budapest, Csepel
Gyártás éve1956-1958
Kategóriatúramotor
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartály16 liter
Teljesítmény
Motor247 cm3
Felépítés1 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 68x68 mm), keverékolajozás (1/20 arány)
Váltó4 fokozatú (lábbal kapcsolható)
Teljesítmény12 LE
Átlagfogyasztás3,8 liter
Max. sebesség110 km/h

Kapcsolódó modellek
Pannónia



Pannónia TLT típustörténet

1956-ban mutatták be a Pannónia TLT-t, a Pannónia TL továbbfejlesztett változatát. A Csepel Művek számos fejlesztést hajtottak végre, ennek egyik legszembetűnőbb eleme a lánc tokozása volt, melyre a típusjel harmadik betűje is utal. Erre a módosításra elsősorban biztonságtechnikai okokból volt szükség, akkoriban ugyanis a láncok minősége, strapabírósága még hagyott némi kívánnivalót maga után, így a motorost tokozással védték az esetlegesen elszakadó lánc okozta sérülésektől.

A másik lényeges fejlesztés a vázszerkezetet érintette, mely a Pannónia TL-hez képest jóval erősebb csőből készült, ez a konstrukció a később megjelenő Pannónia motoroknál is meghatározó volt. A Pannónia TLT-ben az első sárvédő már együtt mozgott a lengővillával, a Csepeleknél megszokott fecskefarkú kipuffogot pedig a modernebb buzogánydob váltotta fel.

A fényezés tekintetében a leggyakoribb az almazöld volt, de kis számban készült bordó és fekete festéssel is.


Pannónia TLT tapasztalatok

Kapcsolódó Pannónia TL hivatkozások, források