BMW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
BMW (Bayerische Motoren Werke) | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Franz Josef Popp |
Székhely | München, Németország |
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az 1918-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A BMW forgásban lévő repülőgép propellert imitáló emblémája is a cég eredeti tevékenységére utal. A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A BMW első igazán híres modellje a kétüléses BMW 382 volt. A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.
Veterán BMW autók
- BMW 315/1 (1934-1936)
- BMW 319 (1934-1936)
- BMW 320 (1937-1938)
- BMW 321 (1939-1941)
- BMW 326 (1936-1941)
- BMW 327/28 (1938-1940)
- BMW-328 (1937-1939)
- BMW 501 (1952-1958)
- BMW 502 (1954-1958)
- BMW 2.6 (1958-1961)
- BMW 3,2 (1958-1961)
- BMW 2600 (1961-1964)
- BMW 3200 (1961-1963)
- BMW 503 (1956-1959)
- BMW 507 (1956-1959)
- BMW 3200 CS (1962-1965)
- BMW Isetta (1955-1962)
- BMW 600 (1957-1959)
- BMW 700 (1959-1964)
- BMW LS (1964-1965)
- BMW 1500 (1962-1964)
- BMW 1600 (1964-1975)
- BMW 1800 (1963-1973)
- BMW 2000 (1966-1973)
- BMW 1502 (1975-1977)
- BMW 1802 (1971-1975)
- BMW 2002 (1968-1976)
- BMW 2500 (1968-1971)
- BMW 2800 (1968-1975)
- BMW 2,8 L 1975 1977
- BMW 3,0 S 1971 1977
- BMW 3,0 Si (D-Jetronic) 1971 1976
- BMW 3,0 Si (L-Jetronic) 1976 1977
- BMW 3,3 L 1974 1976
- BMW 3,3 Li (L-Jetronic) 1976 1977
- BMW 2,5 CS 1974 1975
- BMW 2800 CS 1968 1971
- BMW 3,0 CS 1971 1975
- BMW 3,0 CSL 1971 1972
- BMW 3,0 Csi 1971 1975
- BMW 3,0 CSL 1972 1973
- BMW 3,0 CSL 1973 1975
- BMW 518 (E12) 1974 1981
- BMW 520 (E12) 1972 1977
- BMW 520 (E12) 1977 1981
- BMW 520i (E12) 1972 1975
- BMW 520i (E12) 1975 1977
- BMW 525 (E12) 1973 1976
- BMW 525 (E12) 1976 1981
- BMW 528 (E12) 1975 1976
- BMW 528 (E12) 1976 1977
- BMW 528i (E12) 1977 1978
- BMW 528i (E12) 1978 1981
- BMW M 535i (E12) 1979 1981
- BMW 518 (E28) 1981 1984
- BMW 518i (E28) 1984 1987
- BMW 520i (E28) 1981 1985
- BMW 520i (E28) 1985 1987
- BMW 520i Kat (E28) 1986 1987
- BMW 525e (E28) 1983 1987
- BMW 525e Kat (E28) 1984 1987
- BMW 524d (E28) 1986 1987
- BMW 524td (E28) 1983 1987
- BMW 525i (E28) 1981 1987
- BMW 528i (E28) 1981 1987
- BMW 535i (E28) 1985 1987
- BMW 535i Kat (E28) 1985 1987
- BMW M 535i (E28) 1985 1987
- BMW M 535i Kat (E28) 1985 1987
- BMW M5 (E28) 1985 1987
- BMW 728 1977 1979
- BMW 730 1977 1979
- BMW 733i 1977 1979
- BMW 728i 1979 1982
- BMW 732i 1979 1982
- BMW 735i 1979 1982
- BMW 728i 1982 1986
- BMW 732i 1982 1986
- BMW 735i 1982 1986
- BMW 735i Kat 1984 1986
- BMW 745i 1980 1982
- BMW 745i 1983 1986
- BMW 628 Csi 1979 1982
- BMW 630 CS 1976 1979
- BMW 633 Csi 1976 1982
- BMW 635 Csi 1978 1981
- BMW M 635 Csi 1983 1989
- BMW M 635 Csi Kat 1986 1989
- BMW M1 1978 1981
- BMW 315 1981 1983
- BMW 316 1975 1980
- BMW 316 1980 1982
- BMW 318 1975 1980
- BMW 318i 1980 1982
- BMW 320 1975 1977
- BMW 320i 1975 1977
- BMW 320 1977 1982
- BMW 323i 1978 1982
- BMW 315 Baur TC 1981 1983
- BMW 316 Baur TC 1977 1980
- BMW 316 Baur TC 1980 1982
- BMW 318 Baur TC 1977 1980
- BMW 318i Baur TC 1980 1982
- BMW 320 Baur TC 1978 1982
- BMW 323i Baur TC 1977 1982