Standard

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. június 29., 08:21-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Standard
Alapítva1903
AlapítóReginald Walter Maudslay
Megszűnt1963 (1987 India)
SzékhelyCoventry, Anglia


Veterán Standard márkatörténet

Nem túl fantáziadús neve ellenére sikeresnek volt mondható a Standard Motor Company, hiszen viszonylag könnyen vészelte át az I. világháborút, majd a nagy gazdasági világválságot. A cég modellpalettájának elnevezésében is „szabványos” volt, többnyire számokkal jelölte autóit. Néhány kivétel persze akadt, például a modelltársakhoz képest sokkal áramvonalasabb, s így megnyerőbb Standard Flying, mely számos motorváltozatban volt kapható.

A Standard az első világháború alatt kb. 1000 repülőgépet gyártott.

A cég 1945-ben vásárolta fel a Triumph-ot, majd a háború előtti modellek gyártása után pár évvel bemutatta első és hosszú időn át egyetlen új modelljét, a Standard Vanguard-ot. Ez részben a brit kormány regulájának volt köszönhető, a cégek fennmaradása és a gazdaságosság érdekében arra kötelezte ugyanis az autógyártókat, hogy egyetlen modellt gyártsanak. Nomen est omen – a Standard nevéhez méltóan betartotta a szabályt, szemben a legtöbb autógyártóval, melyek folyamatosan újabb és újabb típusokkal bővítették a kínálatot.

A sors furcsa fintora, hogy a Standard-ot éppen a Triumph élte túl, bár ebben közrejátszott a cég politikája is, az 1963-ban megjelenő modelleket fokozatosan Triumph név alatt hozta forgalomba a gyár. A márka 1987-ben tűnt el végleg az autópiacról.

Veterán Standard autók

I. világháború előtt oldtimer Standard modellek

I. és II. világháború közötti oldtimer Standard modellek

II. világháború utáni oldtimer Standard modellek

Kapcsolódó Standard hivatkozások