DAF
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
DAF | |
DAF 1928 - Hollandia | |
Alapítva | 1958 |
Alapító | DAF Trucks |
Megszűnt | 1975 |
Székhely | Hollandia |
A(z) DAF weboldala |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
A Volvo által 1975-bem bekebelezett DAF igazi kuriózummal rukkolt elő indulásakor, hiszen bemutatta a fokozatmentes automata váltót (Variomatic system), melynek továbbfejlesztett változata ma már minden robogóban megtalálható.
Veterán DAF autók
- Daf 600 (1959-1961)
- Daf 750 (1961-1963)
- Daf Daffodil (Typ 29) (1961-1967)
- Daf Daffodil (Typ 30/31) (1963-1966)
- Daf Daffodil (Typ 32) (1966-1967)
- Daf 33 (1967-1974)
- Daf 44 (1966-1974)
- Daf 55 (1967-1972)
- Daf 55 Coupé (1968-1972)
- Daf 66 Marathon 1300 (1973-1975)
- Daf 66 GL (1973-1975)
DAF személygépkocsi gyártás
Szerkesztés alatt!! A DAF Variomatic indult az 1958-as Autószalonon Amsterdam . A reakció a sajtó és a közönség elképesztő volt - itt volt egy kicsi, kompakt autó, ami kényelmes szállítására négy ember és csomagjaik számára, gazdaságilag és szintén nagyon könnyű vezetni.
Ez volt az oka az egyszerűség és ragyogó a Variomatic teljesen automata váltóval. Eddig automata sebességváltók tendenciózusan csak a nagy autók. És a hagyományos automata sebességváltók nem voltak nagyon hatékony. A Variomatic volt az agy gyermeke Dr. Hub van Doorne (van Doorne a Automobiel FABRIEKEN - DAF), és folyamatosan változtatható arányaiban - nem volt észrevehető sebességváltást. A csigák az átviteli kiterjesztett és szerződött, attól függően, hogy a sebesség, útviszonyok, valamint a vezetőoldali kereslet automatikusan. Műnél, hogy a hátsó kerekek továbbították gumi-kompozit szíjak. Ez lett az úgynevezett "autó száz fogaskerekek", és "a legegyszerűbb modell a világon vezetni". Volt egy váltókart az első ülések között - egyszerűen tolja előre menni előre és hátra, hogy menjen vissza! És mint minden más automatikus autó, már csak két pedál - gáz- és fékpedál.
Az első DAF szállítottak ki 1959-ben, egy 600cc DAF célja, léghűtéses kéthengeres motort. Ez ugyanaz a motor maradt a termelés a kibővített 746cc köntösben 1975-ig a 33.
A motor teljesítménye nőtt 1967-ben a 850cc bevezetésével a DAF 44, és folytatta a termelést 1975-ig a DAF 46.
1968-ban, a DAF 55 indult, amely korábban a Renault 1108cc vízhűtéses motorral. Ez az autó ugyanazokkal az alapvető karosszéria, mint a 44. bevezetésével ez a nagyobb motor, DAF fellebbezett több ügyfelet.
DAF folytatódott a léghűtéses autók mellett a 55, majd később 66, amely felváltotta a 55 1972-ben 66 is élt a 1300cc változata a Renault motor, még természetesen használja a Variomatic átvitel, de az áttervezett hátsó szuszpenziótól de-Dion set-up.
Miután a felvásárlási Volvo, DAF modellek vették ki a piacról, eltekintve a DAF 46, és a 66 felváltotta a Volvo 66.
Aztán 1976-ban, Volvo elindította a Volvo 343, ami eredetileg indult, mint egy DAF 77 volt DAF autók túlélte. A 343-ben fejlődött az évek során a Volvo 340/360 tartományban, és folytatta a piacon, még Variomatic 1992-ig.
DAF variomatic fokozatmentes váltó
DAF koncepciók, érdekességek, autósport
Kapcsolódó hivatkozások
- Klasszikus DAF-ok (angol, holland)
- DAF Official Website
- Registry for Fiat Shellette and Fiat Jolly MicroCars
- Daf Club Nederland Official Dutch Daf and other variomatic cars owners club
- The (official) DAF museum, Eindhoven (site in Dutch) — complete with "DAFeteria" for refreshments
- DAF Oldtimer Truck Club website
- Dmbmodels.eu DAF model website
- Official Hans Bekx Dakar website (site in Dutch)
- DAF cars at RitzSite Classic Cars
- DeAutogids.nl about DAF (site in Dutch)
- Classic DAF website
- DAF military vehicles
- DAF Lorry Information
- UKs Largest DAF Dealer Group
- Commercial Motor - launch of DAF 95 August 1987
- About Kleyn DAF Trucks