A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Brough Superior |
|
Alapítva | 1919 |
Alapító | George Brough |
Megszűnt | 1940 |
Székhely | Nottingham, Nagy-Britannia |
Veterán márkatörténet
A céget George Brough alapította és vezette, aki tervezőmérnök, vállalkozó, gyártó és versenyző is volt egy személyben. A kezdeti modellek, először az SS 80 - neve, gazolás arról, hogy a gép elérte a 80 mérföldes sebességet(1922), továbbá az SS-100 rendelkezett z igazolással arról, hogy a gép elérte a 100 mérföldes óránkénti tempót (1924).
Az alapító George Brough eredetileg exkluzív, többnyire JAP V2 erőforrással kialakított motorkerékpárokat gyártott, majd 1935-ben elkészítette első autóját. Az akkor „divatirányzatot” követve egy könnyű brit karosszériába ültetett, egy erős amerikai motort.
Veterán Brough Superior autók
1935-1939 között építette George Brough az autóit. Mivel a motorkerékpárok is az exkluzív kategória kívánalmai szerint épültek, az autók szintén a luxus osztály kívánalmainak feleltek meg. Az általa épített sportautókba a Hudson hathengeres motorjai kerültek. Az 1938-as év folyamán egy példányt, a modell XII-t, V12-es motorral szereltek. Nottingham gyártóbázisa sedan és cabriolette felépítménnyel állította elő a "kis-szériás" modelleket.
Modell | Bauzeitraum | Zylinder | Hubraum | Leistung | bei Drehzahl | Radstand
|
4 Litre | 1935 | 8 Reihe | 4168 cm³ | 125 bhp (92 kW) | 4000 min-1 | 3048 mm
|
3 1/2 Litre | 1936 | 6 Reihe | 3455 cm³ | 107 bhp (79 kW) | 4000 min-1 | 2946–3048 mm
|
XII | 1938 | 12 V | 4378 cm³ | | | 3264 mm
|
Veterán Brough Superior motorok
|
Év | Gyártva db
|
1919 | 0
|
1920 | 1
|
1921 | 3
|
1922 | 103
|
1923 | 119
|
1924 | 195
|
1925 | 168
|
1926 | 95
|
1927 | 226
|
1928 | 155
|
1929 | 139
|
1930 | 131
|
1931 | 117
|
1932 | 58
|
1933 | 121
|
1934 | 104
|
1935 | 94
|
1936 | 187
|
1937 | 173
|
1938 | 159
|
1939 | 118
|
1940 | 10
|
|
Kapcsolódó hivatkozások