Wolseley

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen 84.3.81.15 (vitalap) 2010. május 4., 18:15-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Wolseley
Wolseley logo.jpg
Alapítva1896
Megszűnt1975
KulcsemberekHerbert Austin
A(z) Wolseley weboldala


Veterán márkatörténet

A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.

A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.

A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.


Veterán BMW autók


Veterán BMW motorok