Smith Flyer

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. október 29., 10:56-kor történt szerkesztése után volt.
Smith Flyer (később Briggs & Stratton Flyer)
Alapítva1915
Megszűnt1928
SzékhelyMilwaukee, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok


Smith Flyer márkatörténet

A Smith Flyer korának egyik legolcsóbb autója volt, ha még az inflációt is figyelembe vesszük, akkor az amerikai márka 1922-ben megjelent modellje a maga 125 dolláros induló árával minden idők legolcsóbb négykerekűje (pontosabban ötkerekűje) – az erre való hivatkozás a Guiness Rekordokban is megtalálható.

A négykerekű jelző azért nem illet rá igazán a Smyth Fler modelljére, mert a meghajtást végző motor egy ötödik kerékhez csatlakozott, ezt a jármű végén lehetett egy „kuplung” segítségével az útra engedni. A Smith Flyer esetében ugyanakkor valóban igaz a fapados jelző, hiszen a négy biciklikerék egy rendkívül egyszerű, fa borítású vázhoz volt rögzítve, mely felfüggesztésként is funkcionált.

A képet jól látható az "5. kerék", a jármű hajtásáról gondoskodó 1 hengeres, 1 lóerős léghűtéses Smith-motor, melynek ára a jármú teljes árának felét tette ki.

A Smith Flyert gyártási jogait 1919-ben a Briggs & Stratton vásárolta meg, ettől kezdve Briggs & Stratton Flyer néven futott tovább. A gyártási jogok 1925-ben cseréltek ismét gazdát, a Flyert ettől kezdve az Automotive Electric Services volt jogosult előállítani. Az új gazda a korábbi motort az akkoriban még gyakran alkalmazott elektromos hajtásra cserélte, 1928-ig készültek Flyerek az üzemben.


A Flyer modellek mindegyike piros színű volt, ezért is kapták a „Red Bug” azaz Piros bogár gúnynevet.

Kapcsolódó Smith Flyer és Briggs & Stratton Flyer hivatkozások, referenciák