Stanley

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. június 29., 09:03-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ←Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)
Stanley
Stanley logo.gif
Alapítva1902 (az első autó 1897)
AlapítóFrancis Edgar Stanley és Freelan O. Stanley
Megszűnt1924
SzékhelyNewton, Massachusetts, Amerikai Egyesült Államok


Veterán Stanley márkatörténet

Miközben már minden négykerekűt gyártó cég tervezője benzines motorokat készített a Stanley fivérek gőzautókat gyártottak. Nem is akármilyeneket, hiszen egyik 1907-es modelljük a Stanley Gentleman’s Speedy Roadster 241 km/h órás sebességrekordot állított fel.

A Francis Edgar Stanley-t és Freelan O. Stanley-t egyébként minden érdekelte, ahol találékonyságukat kamatoztathatták, feltalálóként számos területen jeleskedtek. Autós cégükhöz a pénzt korábbi, fotógráfiai eljárásokat korszerűsítő vállalkozásuk eladásából szerezték (a vevő egyébként az Eastmen Kodak volt). Az autófejlesztésbe is azért kezdtek bele, mert az akkor kapható, primitív modelleket akarták tökéletesíteni (találmányuk közül néhányat a Locomobile-nak is eladtak). Így készült el az első „Stanley-gőzős”, amit újabb 200 követett. Ekkor egy befektető 250 ezer dollárért kivásárolta a testvéreket, ám éppen az ő koponyájuk hiányzott a gyártás fejlesztéséhez, így nem sokkal később újra visszatértek a céghez.

A gőzmotorok tökéletesítésével rendkívül gyors autók készültek az üzemben, az I. világháború után azonban mindenezek ellenére világossá vált, hogy már a benzingőz hajtja a piacot. A céget 1924-ben vásárolta fel a Steam Vehicle Corporation of America, a márka gyártása ezzel meg is szűnt.


Veterán Stanley autók

Kapcsolódó Stanley hivatkozások