Moszkvics
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
A lap korábbi változatát látod, amilyen Veteranpark (vitalap | szerkesztései) 2010. június 3., 15:30-kor történt szerkesztése után volt.
Moszkvics | |
Alapítva | 1945 |
Székhely | Moszkva, Oroszország |
Veterán Moszkvics márkatörténet
Az 1929-ben alapított KIM autógyárat – mely a háború előtt Ford A modelleket készített – akarta újra talpra állítani a szovjet vezetés 1945-ben. Az alapokat a németországi megszállás során az Opel brandenburgi gyárából „elvitt” gépek, illetve autótervek, valamint a KIM autógyár szakemberei adták.
Az első autó, a Moszkvics 400 – mely kísértetiesen hasonlított az Opel Kadett K38 négyajtós változatára – 1947 tavaszán gördült ki a moszkvai gyár kapuján. A márka egyre keresettebbé vált a vásárlók körében így a 60-as évek elején az új modell körvonalainak megrajzolásával a vezetés a Pininfarinat bízta meg, így született meg a Moszkvics 407.
Veterán Moszkvics autók
I. generáció
- Moszkvics 400/420 (1947−1954)
- Moszkvics 400/420A (1949−1952)
- Moszkvics 400/420M (1949−1954)
- Moszkvics 400/422 (1949−1954)
- Moszkvics 401/420 (1954−1956)
- Moszkvics 401/420M (1954−1956)
- Moszkvics 401/422 (1954−1956)
II. generáció
- Moszkvics 402 (1956−1958)
- Moszkvics 410 (1957-1958)
- Moszkvics 423 (1957-1958)
- Moszkvics 407 (1958−1963)
- Moszkvics 410N (1958−1961)
- Moszkvics 411 (1958−1961)
- Moszkvics 423N (1958−1963)
- Moszkvics 430 (1958−1963)
- Moszkvics 403 (1962−1965)
- Moszkvics 424 (1962−1965)
- Moszkvics 432 (1962−1965)
III. generáció
- Moszkvics 408 (1964−1969)
- Moszkvics 408 IE (1969-1975)
- Moszkvics 426 (1966−1975)
- Moszkvics 433 (1966−1975)
- Moszkvics 412 (1967−1969)
- Moszkvics 412 IE (1969-1975)
- Moszkvics 427 (1967−1975)
- Moszkvics 434 (1967−1975)
IV. generáció
- Moszkvics 2138 (1975−1988)
- Moszkvics 2136 (1975−1988)
- Moszkvics 2733 (1975−1988)
- Moszkvics 2140 (1975−1988)
- Moszkvics 2140SL (1975−1988)
- Moszkvics 2137 (1975−1988)
- Moszkvics 2734 (1975−1988)