Maybach
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) | |
Alapítva | 1919 (1909) |
Alapító | Wilhelm Maybach, Karl Maybach |
Székhely | Stuttgart, Németország |
A(z) Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) weboldala |
Veterán Maybach márkatörténet
Wilhelm Maybach – Gottlieb Daimler – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a Maybachot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, Karl Maybach vitte sikerre. Wilhelm 1907-ig dolgozott a Daimler számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autókiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű Maybach Zeppelin, utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.
A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a Mercedes-Benz márkát birtokló Daimler AG élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.
Veterán Maybach autók
- Maybach W3 (1921-n.a.)
- Maybach W5 (1927-n.a.)
- Maybach 12 (1929-n.a.)
- Maybach DSH (1930-1937)
- Maybach DS7 "Zeppelin" (1930-n.a.)
- Maybach W6 (1931-1933)
- Maybach DS8 "Zeppelin" (1931-n.a.)
- Maybach W6 DSG (1934-n.a.)
- Maybach SW35 (1935-n.a.)
- Maybach SW38 (1936-1939)
- Maybach SW42 (1939-n.a.)
- Maybach JW61 (1945-n.a.)