Horch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2015. április 13., 06:10-kor történt szerkesztése után volt.
Horch
Horch logo.png
Alapítva1899
Megszűnt1932
SzékhelyZwickau, Németország
KulcsemberekAugust Horch


Veterán márkatörténet

Habár a Horch neve egyet jelentett a nagyméretű luxusautókkal, az alapító August Horch elsőként egy kis kétüléses, 4 lóerős járművel rukkolt elő. A márka luxuskínálata ellenére – a kedvező áraknak köszönhetően – a gazdasági válságot is sikeresen átvészelte.

August Horch a cégnevet 1910-ben Audi-ra változtatta, de a Horch márka egészen 1932-ig fennmaradt, a cégcsoport ekkor olvadt be az Auto Unionba.


Veterán Horch autók

A teljes típuslista

Type Construction Cylinders Displacement Power Top speed
4-15 PS 1900–1903 straight-2 2.9-3.7 kW Sablon:Convert
10-16 PS 1902–1904 straight-2 7.4-8.8 kW Sablon:Convert
22-30 PS 1903 straight-4 2,725 cc 16.2-18.4 kW
14-20 PS 1905–1910 straight-4 2,270 cc 10.3-12.5 kW
18/25 PS 1904–1909 straight-4 2,725 cc 16.2 kW
23/50 PS 1905–1910 straight-4 5,800 cc 29 kW Sablon:Convert
26/65 PS 1907–1910 straight-6 7,800 cc 44 kW Sablon:Convert
25/60 PS 1909–1914 straight-4 6.395 cc 40 kW Sablon:Convert
10/30 PS 1910–1911 straight-4 2,660 cc 18.4 kW
K (12/30 PS) 1910–1911 straight-4 3,177 cc 20.6 kW Sablon:Convert
15/30 PS 1910–1914 straight-4 2,608 cc 22 kW Sablon:Convert
H (17/45 PS) 1910–1919 straight-4 4,240 cc 33 kW
6/18 PS 1911–1920 straight-4 1,588 cc 13.2 kW
8/24 PS 1911–1922 straight-4 2,080 cc 17.6 kW Sablon:Convert
O (14/40 PS) 1912–1922 straight-4 3,560 cc 29 kW Sablon:Convert
Pony (5/14 PS) 1914 straight-4 1,300 cc 11 kW
25/60 PS 1914–1920 straight-4 6,395 cc 44 kW Sablon:Convert
18/50 PS 1914–1922 straight-4 4,710 cc 40 kW (55 PS) Sablon:Convert
S (33/80 PS) 1914–1922 straight-4 8,494 cc 59 kW
10 M 20 (10/35 PS) 1922–1924 straight-4 2,612 cc 25.7 kW Sablon:Convert
10 M 25 (10/50 PS) 1924–1926 straight-4 2,612 cc 37 kW Sablon:Convert
8 Typ 303/304 (12/60 PS) 1926–1927 straight-8 3,132 cc 44 kW Sablon:Convert
8 Typ 305/306 (13/65 PS) 1927–1928 straight-8 3,378 cc 48 kW Sablon:Convert
8 Typ 350/375/400/405 (16/80 PS) 1928–1931 straight-8 3,950 cc 59 kW Sablon:Convert
8 3 ltr. Typ 430 1931–1932 straight-8 3,009-3,137 cc 48 kW (65 PS) Sablon:Convert
8 4 ltr. Typ 410/440/710 1931–1933 straight-8 4,014 cc 59 kW (80 PS) Sablon:Convert
8 4,5 ltr. Typ 420/450/470/720/750/750B 1931–1935 straight-8 4,517 cc 66 kW (90 PS) Sablon:Convert
8 5 ltr. Typ 480/500/500A/500B/780/780B 1931–1935 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert
12 6 ltr. Typ 600/670 1931–1934 V12 6,021 cc 88 kW (120 PS) Sablon:Convert
830 1933–1934 V8 3,004 cc 51 kW (70 PS) Sablon:Convert
830B 1935 V8 3,250 cc 51 kW (70 PS) Sablon:Convert
830Bk/830BL 1935–1936 V8 3,517 cc 55 kW (75 PS) Sablon:Convert
850/850 Sport 1935–1937 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert
830BL/930V 1937–1938 V8 3,517 cc 60 kW (82 PS) Sablon:Convert
830BL/930V 1938–1940 V8 3,823 cc 67.6 kW (92 PS) Sablon:Convert
851/853/853A/855/951/951A 1937–1940 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Horch témájú médiaállományokat.

References

  • August Horch: "Ich baute Autos - Vom Schmiedelehrling zum Autoindustriellen", Schützen-Verlag Berlin 1937
  • Audi AG motion picture 1994: "The Silver Arrows from Zwickau", running time approx. 49 mins.
  • "Trabant History". Trabant.shocauto.com. Retrieved 2010-10-02.
  • "Rm Auctions". Rm Auctions. Retrieved 2010-10-02.